Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25/1/2023 jsem učinila objednávku v hodnotě 2249Kč na zboží z eshopu https://www.veterinarni-lekarna-online.cz/.
Do dnešního dne stále slibují. Nejdříve termíny dodání. Nyní termíny proplacení dobropisu. Nemám ani jedno.
Complete probiotics + Liver/ Kidney support
vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouvám se, vystavíme dobropis a peníze zašleme do 3.3.2023. Děkujeme
Ano, každý druhý den slibujete jen další den řešení. Mám celou emailovou komunikaci, kdy mám už termínů asi 10. Od dodání po vrácení peněz. Z Vaší strany nebyl dodržen ani jeden.
Děkujeme stranám za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl po uplynutí stanovené lhůty informovat, zda byly peníze vráceny.
Tak máme 3/3 a stále není na účtu nic, jak jsem předpokládala. Tedy stále problém přetrvává a není sjednána náprava.
Spotřebitelka nám zaslala následující doplnění:
"Dobrý den, do dnešního dne nam nedorazilo zboží, peníze, dokonce ani vyzadany dobropis na danou castku. Podali jsme na podatelnu COI."
Žádáme podnikatele, aby uvedl, kdy byly (příp. budou) peníze zaslány, případně i důvod, pro který dosud peníze nezaslal.
Protože naše služba funguje na principu dobrovolnosti stran a společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat, přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby nás mohla informovat o vývoji případu, příp. stížnost uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.