Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti jsem zakoupil elektronickou cigaretu Uwell Caliburn A2 Pod - stříbrná a to 11/2022.
V lednu roku 2023 nabíjení cca 6-8 hodin. začátkem února 2023 - již nejde nabít vůbec. proto reklamace.
Reklamace zamítnutá 16.2.2023 z důvodu - zatečení báze do podu.
Hlavu atomizéru, kterou jsem obdržel k výrobku (org.), ale na tuto se nevztahuje záruční doba.
Jak je teda možné, že tuto hlavu atomizéru (org.) k tomuto přístroji (elektronické cigaretě) prodávají a ještě se na tuto hlavu nevztahuje záruční doba. Přístroj nejde nijak rozdělat, vyčistit - udržovat.
Ale na hlavu, která asi tuto závadu zapříčinil a nejde koupit jiný než org. - se navztahuje záruka.
Nechápu jak tato společnost může výrobek prodávat, ale zříci se případných reklamací.
Obdržel jsem foto od servisu. Mohu doložit, údajně ukazuje na moje špatné zacházení, ale za závadou je : koroze elektroniky po zatečení do podu z hlavy.
Servis uvedený v protokolu: NADINES, Pavlína Šeflová, Koperníková 681, Bohumín.Provozovna studentská.
Podle mého je tento postup společnosti za hranou i přesto, že přístroj stojí 699,-kč.
Těchto přístrojů mám již 5, ale jen tento jediný hned po 2,5 měsících problém.
Hlavně mne zaráží přístup společnosti, která tuto elektronickou cigaretu povolila prodávat a zcela se zřici případné odpovědnosti za případné potíže.
zařízení Uwell Caliburn A2 POD silver, 20230137
Uznání reklamace, výměna. Zákaz prodeje výrobku - nad kterým prodejce nechce brát odpovědnost za případné reklamace. Reklamační protokol, kde vše toto mají, pokud půjde v dalším kroku -nahraji.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Možnost reklamace se přitom vztahuje na celé zboží, které spotřebitel od prodávajícího zakoupil, tedy i na hlavu atomizéru.
Pokud spotřebitel používal zboží v souladu s návodem a pokyny prodávajícího, tak se nemůže jednat o "špatné zacházení", jak uvádí prodávající.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.