Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V eshopu megatel.cz jsem 2.2.2015 zakoupil mobil Nokia Lumia 830. Byl jsem ujištěn, že mobil je z EU distribuce. V autorizovaném servisu NOKIA mi zjistili, že mobil je určený do HongKongu a v Evropě Nokia záruku neuznává. Navíc se pravděpodobně jedná o předprodejní verzi telefonu, jsou v něm softwarové chyby. Firma není schopná reklamaci vyřešit. Chtěl bych odstoupit od smlouvy a dostat zpět peníze. Mobil mi totiž nechtějí v žádném bazaru vykoupit.
Nokia Lumia 830, 355159062087064
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Prodávající dle § 2161 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy např. že má ujednané nebo popsané vlastnosti. Pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Pokud věc nemá uvedené vlastnosti, může kupující podle § 2169 občanského zákoníku požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Prodávající má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů. V případě marného uplynutí lhůty vznikne spotřebiteli právo od smlouvy odstoupit.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.