Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den. Dne 4.11.2020 jsem u Vás nakoupila hodinky Apple Watch Series 6 40mm. Daňový doklad ** jsem hradila platební kartou. Dne 8.10.2022 byla přijata moje reklamace pod č. **, protože hodinky nešly zapnout, vůbec nereagovaly a nešly nabít. Reklamace byla zamítnuta na základě vyjádření firmy SWISS s.r.o., Bratislava (servisní protokol **) s tím, že popisované závady nebyly zjištěny. Zprovozněné hodinky jsem si následně převzala. Na konci ledna 2023 se závada opět projevila. Firma Fix Mobile HK odeslala ihned zařízení do autorizovaného servisu na diagnostiku a bylo mi oznámeno, že odstranění závady (oprava) by stála cca 10500 Kč. To mi vzhledem k pořizovací ceně nových hodinek připadá neekonomické. Domnívám se, že záruční oprava v říjnu 2022 nebyla provedena řádně a z tohoto důvodu se na Vás obracím se svojí stížností.
Apple Watch Series 6, model M003HC, výrobní číslo **
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem bych uvítala výměnu hodinek, případně finanční náhradu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Bečičková,
děkuji za Vaši zprávu a je mi velice líto, že bylo nutné Vaše hodinky reklamovat.
V návaznosti na řečené Vás prosím o prokázání, že se zmíněná vada na hodinkách projevila v prvních dvou letech od převzetí (tedy od 6.11.20020) Vašich Apple Watch Series 6 40mm z nákupního dokladu s číslem 2208117813.
Ke dni 27.10.2022 byly však hodinky, za základě vyjádření autorizovaného servisu k Vaší reklamaci ASRE22905314, funkční a bez výskytu popisované závady.
Děkuji za pochopení a spolupráci.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.