Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
Objednal jsem z Beliamo.cz zboží. Když mi poslali první mail s informací o dodání zboží, došlo mi, že to, co píšou velkými písmeny na svých stránkách není pravda (vlastně, že nejsou prodejci, ale objednávají věci na čínských webů), okamžitě jsem jim mailem odeslal odstoupení od smlouvy. Bylo to do 7 dnů od objednání. Nejdříve zkoušeli, že musím počkat až zboží přijde a teprve potom mohu odstoupit, ale to je hloupost. Takže když jejich postoj trval i po 2 urgencích, poslal jsem jim třetí výzvu, kde jsem upozornil, že se budu muset obrátit na právního zástupce, čímž se jejich závazek vůči mně zvýší o tyto náklady a dal jsem jim poslední náhradní lhůtu. Tu promeškali. Mezitím přišla zpráva, že zboží bylo zadrženo pro celní řízení a že mohu zplnomocnit Českou poštu za 150,- kč, aby to vyřídili za mne. Celou zprávu jsem přeposlal do BELIAMO.CZ a nijak dál na ní nereflektoval. Jelikož peníze nic, tak výzvu jim poslal advokát. Mezitím dorazilo zboží. Hned druhý den jsem měl peníze za zboží zpět na svém účtu. Takže jsem jim opět poslal upozornění, že očekávám i náklady za advokáta, jinak jim další výzvu pošle zase advokát a budou to mít zase o něco dražší. Dodal jsem, že jsem odhodlán uplatňovat své právo soudně. Do 3 dnů mi zaplatili i ty advokátní náklady. Ve svých výzvách jsem je žádal, aby poslali informace, jak naložit s dodaným zbožím, kdy pošlou svého kurýra, když na stránkách uvádí "vrácení zdarma". K otázce vrácení se nevyjádřili. Ve své poslední zprávě, ve které jsem jim potvrdil přijetí poslední požadované částky, jsem uvedl, že když mi nezašlou pokyny k bezplatnému vrácení do 30 dnů (já jsem uvedl konkrétní datum), budu se domnívat, že o vlastnictví ke zboží již nemají zájem a souhlasí, abych s věcí naložil podle vlastní úvahy. Takže když mi nepřijde žádná zpráva. Se zbožím naložím podle svého. Toť má zkušennost - peníze mám zpět, zboží zatím čeká doma a advokát si trochu přivydělal.
Pánská luxusní bunda.
pouze jsem podal imnformace jako návod pro ostatní, jak postupovat.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Doporučujeme spotřebitelům před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop vždy prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli (spotřebitel by si tedy věc neměl ponechat).
Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.