Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 16.2.2015 jsem na zmiňovaném e-shopu nakoupila mobilní telefon Nokia Lumia 920 v červené barvě. Zhruba po 20 dnech mi přišla emailem zpráva od pana majitele, že jim telefon došel ve žluté barvě a že mi udělí slevu. O toto jsem zájem neměla a poslala mu obratem email o odstoupení od kupní smlouvy s požadavkem o navrácení peněz zpět na účet. Bylo mi řečeno, že peníze dojdou během dalšího týdne ale bohužel toto se nestalo, majitel na emaily neodpovídá, nezvedá telefony nebo hovory vypíná už 3 týdny. Případ jsem zkusila řešit přes ČOI ale společnost mě odkázala rovnou na soudní vyrovnání.
Nokia Lumia 920 red
Chtěla bych, aby majitel dodržel odstoupení od kupní smlouvy a byly mi vráceny peníze.
Tímto Vás prosím o pokus zkontaktování majitele.
|
Tweet |
Pokud je mezi stranami uzavřena kupní smlouva, má prodávající povinnost dodat dohodnutou věc. Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) občanského zákoníku má spotřebitel právo od smlouvy od odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Pokud lze odstoupit po převzetí zboží, není zde dán důvod, aby nemohl být použit výklad a maiore ad minus a umožnit spotřebiteli odstoupení i před jeho převzetím. Tento názor potvrzuje i preambule směrnice v b. 40, která je podkladem české právní úpravy. V případě kupních smluv by lhůta pro odstoupení od smlouvy měla skončit 14 dní ode dne, kdy spotřebitel či třetí strana jiná než přepravce, která byla určena spotřebitelem, získá zboží do fyzického držení, přičemž před získáním zboží do fyzického držení by měl mít spotřebitel možnost uplatnit právo odstoupit od smlouvy.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, smlouva se od počátku ruší a podnikatel mu vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem, jinak se ocitá v prodlení.
Česká obchodní inspekce dohlíží na plnění zákonných povinností podnikateli a mezi její pravomoci nenáleží řešení soukromoprávních sporů.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.