Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych se na Vás obrátil s neuznanou reklamací zimních bot.
Boty jsem koupil 20.11.2021 a již před Vánoci 2022 mi začla do bot zatíkat voda. Boty tedy efektivně vydržely jen jednu zimu. Po Vánocích jsem je odnesl na reklamaci a po měsíci mi je vrátily. Ve vyjádření bylo napsáno, že se jedná o intenzivní používání za absence základní udržby. Podotýkam, že boty jsem několikrát impregnoval.
Ja osobně moc po venku nechodím, vetšinou jezdím autem, takže o intenzivní používání se určitě nejednalo.
Rád bych znal Váš názor, zda je zamítnutá reklamace v pořadku a pokud ne, co mohu dělat, aby mi ji uznali.
Děkuji.
S pozdravem Petr Mlynář
Zimní obuv zn. Rieker, art. 1713710010, vel. 45, pořizovací cena 2390 Kč
Uznání reklamace a následná výměna bot či vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nás informoval, že se společností nakonec došlo k dohodě, kdy spotřebitel od společnosti přijal poukaz na nákup nového zboží v hodnotě pořizovací ceny obuvi, kterou vrátil. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.