Společnost


No.1Cars s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65124Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2023, před rokem

Jaroslava Urbánková

Znění stížnosti

V 8/2022 u prodejce pořízen OA za částku 279.000,- Kč. Po 3 týdnech nájezdu cca 1600km závada. Dáno ihned k reklamaci při zjištění úniku oleje a vyjádření z kontroly v servisu / nebyl dělán žádný zásah / k reklamaci. Byla prodejcem zamítnuta. Automobil byl díky vadě nepojízdný. Aby splnil účel dle kupní smlouvy a mohl se využívat byl dán k opravě. Oprava přes 100 tisíc. Prodejce v komunikaci uznal že u OA uniká olej, ale oprava dle jeho technika by se pohybovala cca 15 tisíc a reklamaci jako skrytou vadu neuznal. Od 2 nezávislých servisů před reklamací a po neuznané reklamaci se částka za opravu pohybovala o dost ve vyšší částce. Před reklamací kdy byl na to prodejce upozorněn se jednalo o částku cca kolem 80 tisíc / jen odhad / a po neuznané reklamaci kdy došlo k rozebrání vadné části byla částka 108.661,- Kč. Jednalo se o únik oleje - reklamovaná vada: Při kontrola vozidla zjištěn velký únik převodového oleje mezi motorem a převodovkou, doprovázený vibracemi motoru při volnoběhu. Jedná se o vadný setrvačník,který tvoří v olejové náplni převodovky špony, a poškozuje zbytek převodovky. Následkem výše zmíněného je poškozen těsnící kroužek setrvačníku.


Prodejce byl vyzván aby tuto částku zaplatil, ale bez úspěchu a stále si stál za tím že reklamaci neuznává, že kupující byl s vadou seznámen, ale nebyl. Z předávacího protokolu, kupní smlouvy , stavu vozidla- nic tomu neodpovídá. Už při samotné koupi vozu byli u prodejce menší pochybnosti jelikož prodával OA bez technické prohlídky, byt deklaroval v KS , že je provedena. I se samostatnou reklamací byl u prodejce problém, jeho přístup.

Místo Nákupu - No.1Cars Chomutov -Dvořák Jiří , Provozovna: Lipská č.p. 4696
43001 Chomutov


Produkt

osobní automobil Volvo V60 , edice Ocean Race Kamera TOP 2,0 ,SPZ: 1UE5460,


Požadované řešení

V této fázi zaplatit úhradu za opravu ve výši 108.661,- Kč+ náklady s tím spojené- odtahová služba od prodejce do servisu v Praze a další doložitelné náklady,


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2023 10:08, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar nejspíše reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 13:29, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2023 16:46, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.