Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím Vás,
V prosinci 2022 jsem pro dceru objednala dvoje plesové šaty ze slovenského e-shopu Luxie.eu . Vzhledem k tomu, že šaty byly různých střihů, dcera si vybrala jedny a druhé jsem, dle svého spotřebitelského práva, vrátila na předepsanou adresu, předepsaným způsobem, které společnost uvádí ve svých obchodních podmínkách. Šaty byly doručeny společnosti v zákonné lhůtě 14dní pro řádné odstoupení od smlouvy. Při vyplňování formuláře pro odstoupení od smlouvy jsem byla nemile překvapená, že po mně výslovně vyžadují důvod vrácení i když mám právo v uvedené lhůtě odstoupit bez udání důvodu.
Nicméně šaty tedy byly doručeny prodejci, přišel mi informační email, že byla zásilka převzata a bude se odstoupení vyřizovat.
Avšak následně přišel další email, kde mi prodejce sděluje, že šaty byly doručeny s utrženou visačkou ( byla mi poslána fotografie- visačka však nebyla odtržená mnou ani dcerou, ale zaměstnanci společnosti) a že ještě než zásilku otevřeli věděli, po přečtení si formuláře pro vrácení, že šaty určitě musely být používané, protože jsem objednala dvoje šaty stejné velikosti a oni používají stejné velikostní tabulky ( nad tímto odůvodněním mi opravdu zůstává rozum stát...).
Dalším důvodem pro odmítnutí mého odstoupení je prý to, že zaměstnanci už při otevření balíčku cítili, že šaty voní a jsou tedy vyprané ( na základě ovonění...). Pokud tedy prý chci šaty zpět, musím jim zaplatit za další přepravu nějakých 250korun, jinak že budou šaty na konci měsíce zlikvidovány. Poslední co mi sdělili, byla věta, že jestli chci věc řešit právní cestou, tak ať, ale že stejně nemám žádnou šanci...
Na jejich sdělení jsem samozřejmě obratem uvedla, že se jejich tvrzení nezakládají na pravdě. Že šaty nejsou nošené a nejsou prané ( navíc dalším důkazem pro to je, že šaty, které si dcera nechávala, musely být profesionálně zkráceny).
Vzhledem k tomu, že jsem ve slabším postavení spotřebitele, má prodejce jako podnikatel povinnost dokázat mi právně relevantními důkazy, že se jejich tvrzení zakládají na pravdě a existují tedy závažné důvody pro zamítnutí mého odstoupení od smlouvy.
Následně se mnou přestala společnost komunikovat a to i po opakované urgenci. Avšak na emaily ostatních zákazníků reagují do druhého dne, dcera se zkusila zeptat na běžnou věc ohledně nákupu na stejném e-mailu a odpověď ji byla doručena do 24h.
Není to poprvé, co se společnost takhle zachovala, takto poškozených spotřebitelů je bohužel víc.
Předem děkuji za přečtení
S pozdravem
ELIZABETH DRESS ORCHIDEOVÉ
Požaduji vrácení peněžní částky za vrácené šaty na účet jelikož nebyla nijak snížena hodnota vráceného zboží a byly splněny veškeré zákonné podmínky pro odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele
|
Tweet |
Smlouva byla v tomto případě uzavřena s podnikatelem, který sídlí na Slovensku a který se na českého spotřebitele nezaměřuje. Dle obchodních podmínek e-shopu se taková smlouva bude řídit dle slovenského práva.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Odstranění visačky dle českého práva není na závadu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se na Slovenskou obchodní inspekci. Více informací ohledně alternativního řešení spotřebitelských sporů při Slovenské obchodní inspekci lze nalézt na webové adrese: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.