Počet nahlášených stížností: | 89 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 27.2. 2023 v 6:53 přišla dceři na Instagram na základě komentáře k údajné soutěži soukromá zpráva s vyzvou k bezplatné registraci do dalšího kola. Bohužel kliknula na odkaz *** a býka přesměrována, vybrala jednu ze čtyř možností, nikde nebyla upozorněna na jakoukoliv platbu. V zápětí jí přišly 4 SMS v hodnotě 99 Kč každá a tatáž částka byla skutečně účtována. Celkem tedy 396 korun. Ona sama žádnou neodeslala. Podotýkám, že se jedná sice o 11 let staré dítě, ale ani já jsem během řešení vzniklé situace nenašla upozornění na možnost účtování poplatku, tím spíše, že se jedná o platby výhradně za přijaté zprávy. Lze toto podvodné jednání nějakým způsobem řešit i případně v rámci prevence obdobných případů? Z mého pohledu se jedná o nezanedbatelnou částku. Předem děkuji za radu i za pochopení a přeji hezký den
Barbora Kubínová
90440
Ideální by bylo vracení neoprávněně účtovaných poplatků.
|
Tweet |
Společnost DIMOCO Europe GmbH je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.
Pokud ještě tak spotřebitel neučinil, může se obrátit na servisní a kontaktní centrum společnosti Dimoco Europe GmbH, které je zdarma k dispozici a může poskytnout součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud poskytovatel služby požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Je také možné kontaktovat operátora a banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku (pokud závazek existuje).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
DIMOCO Service Center DIMOCO Service Center Dobrý den, My z DIMOCA jsme v tomto fóru objevily tvůj příspěvek a samozřejmě Tě rádi podpoříme při řešení předloženého nedorozumění. Co je DIMOCO? DIMOCO je institut licencovaný provádět platby, kontrolovaný rakouským Úřadem pro dohled nad finančním trhem, a umožňuje miliardě uživatelů mobilních telefonů koupi digitálních a fyzických zboží prostřednictvím způsobu platby jménem "Carrier Billing", což je alternativa ke kreditní kartě, bankovnímu převodu nebo PayPal. Uživatelé vědí zaplatit služby v oblasti ePublishing, Video on Demand, Online-Gaming nebo Digital Music mobilním telefonem, tabletem nebo SmartTV přes účetní soustavu provozovatele mobilního telefonu, čili fakturou za telefon. Tento způsob platby nabízí mnoho mezinárodních podniků jako např. Apple, Spotify, Netflix, Google nebo Facebook a proto si ho z oblasti Mobile Payment dnes nemůžeme odmyslet! Co DIMOCO není? DIMOCO není samotným poskytovatelem těchto služeb. Podle všeho by si chtěl / chtěla vyřešit otázku služby s poskytovatelem takové služby? Pokud potřebujete další informace týkající se této záležitosti, zavolejte na bezplatné číslo, kde vám profesionální agenti poskytnou zákaznickou podporu. Servisní a kontaktní centrum je spotřebitelům zdarma k dispozici: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz S pozdravem servisní tým DIMOCO
Dobrý den, po hovoru se zákaznickým centrem byla aktivovaná služba zrušena a platba za neobjednanou službu by měla byt vrácena. Děkuji za pomoc a přeji hezký zbytek dne
Kubínová
Děkujeme stranám za součinnost.
Vzhledem k tomu, že se společnost k vývoji případu nevyjádřila, žádáme spotřebitelku o sdělení, zda jí byla platba za neobjednanou službu navrácena.
Dobrý den, platba byla vrácena v poloviční výši a dále společnost nereaguje. Děkuji za Vaši pomoc a péči a přeji krásný den
Kubínová
Dobrý den, naše oddělení péče o zákazníky případ znovu prověřilo a objevily se pouze dvě zprávy za 99,00 Kč, kde obchodník souhlasil s provedením refundace, která již byla provedena prostřednictvím vašeho bankovního účtu. Další dvě zprávy zřejmě nebyly účtovány přes platební platformu DIMOCOs, proto se prosím obraťte na svého mobilního operátora, aby Vám pomohl. Děkujeme a s pozdravem