Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.12.2022 jsem u firmy objednala Regál Caboto 16 v bílé barvě a 6x úložný box, zásuvka WINNY v různých barvách za celkovou cenu 2516,-, kterou jsem druhý den po obdržení faktury uhradila. Ihned od začátku objednávky se mnou komunikoval pan Š.N., kdy mě tedy po objednání upozornil, že mají skladem pouze úložné boxy a regál musí objednat u výrobce. Takže jsme se dohodli, že ano ať zboží objednají, že počkáme. Dorazila odpověď: "Zboží dle vaší objednávky jsme objednali u výrobce. Termín naskladnění se očekává od 31.1.2023. Následně po tomto datu nám bude zboží dodáno na náš expediční sklad a to v horizontu cca 10 dní. Jakmile se tak stane, spojíme se s vámi a domluvíme se na dalším postupu expedice k vám, tedy na vámi uvedenou adresu."
Vyčkávala jsem tedy a 7.2.2023 jsem se rozhodla zavolat na uvedené telefonní číslo, kdy teda asi po 10 pokusem se mi podařilo dovolat a paní mi sdělila, že bohužel zboží ještě není skladem. Tak jsem poděkovala, s tím, že ještě vydržím. Po dalším týdnu nedodaného zboží a žádné zprávy ze strany obchodu jsem znovu volala na uvedené telefonní číslo, na 3 pokus se mi to podařilo. Od paní na lince jsem se dozvěděla, že regál stále není skladem, a že ona víc neví, že se musím obrátit na pana Š. N. Když jsem se dotazovala, zda se s ním dá spojit telefonicky bylo mi řečeno, že telefon má vypnutý a funguje pouze na mailu. Napsala jsem tedy mail, ve kterém jsem se dotazovala, kdy mi bude objednané zboží doručeno, když na stránkách už od 31.1.2023 je u tohoto regálu uvedeno dostupné u dodavatele dodání do 10 dní, ale na tento mail nikdo nereagoval a nedostala jsem vůbec žádnou odpověď. 17.2.2023, jsem se tedy ještě naposled dovolala na telefonní číslo, kdy paní mě ujistila, že to u kolegy zaurguje a odpoví mi.
Což se také stalo, dostala jsem tuto odpověď: "Dobrý den, zboží jsme očekávali v tomto týdnu na začátku, bohužel jsme dostali informaci, že kamion co měl zboží vést není k dispozici pro technickou závadu. Náhradní kamion bude na externím skladu připraven dnes tj. 17.2.2023 kdy proběhne také nakládka. Následně nám bude zboží dovezeno do 3 pracovních dní. Po závozu expedujeme hned. Za dané komplikace se velmi omlouváme a jako omluvu bude na Vaši objednávku poskytnuta sleva 20%. Ještě jedno prosím přijměte naši omluvu."
Ovšem na další mé maily, které jsem psala v dalším týdnu, kdy mi mělo být objednané zboží doručeno, opět nikdo nereagoval. Na telefonní číslo se nedá dovolat, buď je linka obsazená, nebo právě hovoří a nebo to vyzvání ale telefon nikdo nezvedne. Tudíž jsem začala pátrat na internetu a bohužel pozdě jsem si na zboží.cz a heureka.cz přečetla spoustu negativních zkušeností.
24.2.2023, jsem tedy napsala několik mailů s požadavkem o zrušení mé objednávky a navrácení zaplacené částky zpět. 24.2. a 25.2. mi došla na mé maily odpověď, že z důvodu nemoci kolegy bude odpovězeno až v pondělí 27.2.2023 po jeho návratu. Telefonní číslo samozřejmě stále obsazené, nebo to nikdo nezvedá.
V pondělí 27.2.2023 jsem poslala ještě během dne dva další mail, kdy jsem nejdříve žádala o odpověď a pak jsem znovu psala o storno objednávky. Dostala se mi konečně v pozdních večerních hodinách odpověď: "Dobrý den,nevídím v systému, že by Vaše objednávka byla zrušena. Stále se počítá s její realizací, pokud chcete objednávku zrušit, na to máte samozřejmě plné právo, pak tak učiňte dle instrukcí v OP.
S pozdravem Š.Novák"
Přečetla jsem si tedy Obchodní podmínky této firmy a mají zde napsané, že je potřeba podat řádost na mail a nebo prostřednictvím SMS v pracovní době od 9 do 16 hod. Tak sem tak učinila zaslala jak mail tak sms. Na sms jsem večer dostala odpověd, že žádost o storno musím poslat na mail a na poslaný mail s žádostí o storno jsem nic nedostala. Pan Novák mi odpověděl v našem komunikačním mailu, že žádný mail neobdržel, zda jsem ho poslala v pracovní době. Na to jsem mu samozřejme napsala, že ano i jsem mu poslala foto s odeslaným mailem ale od té doby bez odpovědi. Poslala jsem asi už dalších 20 mailů s žádostí a stále bez odpovědi a telefon nikdo nezvedá
Regál CABOTO 16, bílá - rozměry: 139/33/144 cm, materiál: laminovaná nábytková deska, barva: bílá cena 1975,- a 6x Úložný box, zásuvka WINNY, barva červená, růžová, pomerančová, modrá, béžová a popel - rozměry: 32/32/31 cm, materiál: látka cekem 540,-
Potvrzení storna mojí objednávky a vrácení částky na nedodanou objednávku na můj účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován následovně: Monasis s.r.o., Praha 1, Staré Město, Kaprova 42/14
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pokud požadujete storno objednávky tak na to máte právo, udělejte to tak jak je uvedeno v OP a následně bude objednávka zrušena a peníze dle zákona vráceny zpět.
Dle odpovědi společnosti jde vidět, že asi danou stížnost ani nepřečetli, jelikož píšu, že dle jejich OP jsem žádost o storno poslala tak jak uvádějí. Nicméně po podání této stížnosti firma moje storno přijala a dne 2.3. mi od nich přišel mail, že objednávka je stornována. Bohužel, peníze jsem ještě neobdržela, dle OP mají na vrácení platby 30 dnů tedy čekám platbu nejpozději do 1.4. na účtě. Ovšem na nějakou další mailovou komunikaci vůbec nereagují a telefon také nikdo nezvedá.
Děkujeme stranám za reakce.
Vzhledem k tomu, že spotřebitelka již odstoupení od smlouvy učinila (i v souladu s obchodními podmínkami, které určovaly povinnosti nad rámec zákona), žádáme společnost o vyjádření, zda (a případně kdy) peníze zaslala, případně kdy tak učiní.
Jak uvádíme výše, společnost má povinnost vrátit peníze do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Poté se ocitá v prodlení a spotřebitelka může požadovat zákonné úroky z prodlení.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.