Společnost


STUDENT AGENCY k.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65149IGNORANTSVÍ ZE STRANY STUDENT AGENCY, Praha-Londýn-Vancouver-Kamloops, kód rezervace ***,

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2023, před rokem

Karel Mašek

Znění stížnosti

U Student Agency jsme koupili 2 zpáteční letenky v business třídě Praha-Londýn-Vancouver-Kamloops @ 116892 Kč, faktura *** ze dne 7.7.2022, kód rezervace Student Agency booking code ***, booking kódy leteckých společností ***. V den odletu z Kamloopsu 26ho února nám společnost WESTJET zrušila let Kamloops – Vancouver 12 hodin před odletem bez poskytnutí informace o náhradním letu s odůvodněním že “let je ovlivněn počasím v místě odletu” což je/byla naprosto lživá a nepravdivá argumentace. Náš let byl plánován na 13:30 místního času, nicméně WESTJET náš let zrušila již v 1:43 v noci tedy 12 hodin předem s odvoláváním se na počasí které by mělo náš let ovlivnit v době kdy by měl být uskutečněn!
Ihned ráno v 6 hodin jsem začal telefonovat na WESTJET abych zajistil nový let avšak ani po 2 hodinách se nám nepodařilo na WESTJET dovolat. Vydali jsme se tedy se značným předstihem na letiště kam jsme dorazili v 8:45 minut místního času. Ihned jsem vyfotil odletovou/příletovou tabuli a to v čase 8:59, dále ve 12:06 a znovu ve 14:00 a ještě jednou v 17:47 tak abych měl zdokumentováno že letadla na letiště v Kamloopsu přilétají i z něho odlétají. Náš let ve 13:30 byl jediný zrušený! Pro případ že by Student Agency argumentovalo že to bylo kvůli počasí, je možno online ověřit ve FlightAware že se 26ho února do a z letiště Kamloops létalo.
https://flightaware.com/live/flight/ACA8058
například let Air Canada 8058 plánovaný přílet ve 14:20 byť s 75 minutovým zpožděním přiletěl, avšak náš let byl zrušen s předstihem 12cti hodin! Veškeré lety jsou online ověřitelné. Argumentace zrušeného letu z důvodu počasí v místě 12 hodin před skutečným odletem neobstojí, když ostatní společnosti i WESTJET do a z jiných destinacích celý den létali.
Letiště Kamloops je malé letiště velikosti českého vlakového nádraží v malém okresním městě. Ihned po příchodu na letiště jsem požádal zaměstnance WESTJETu aby nám podali informace ke zrušenému letu a přebookovali nás tak abychom večer ve 21 odletěli z Vancouveru. Jejich údivu nad mojí drzostí po nich cokoli chtít jsem se nestačil divit. První reakce byla, že jsem byl přece informován emailem že nám přijde Informace o novém letu do emailu a že máme čekat. Ano měli pravdu, byli jsme informováni, info o novém letu mělo přijít do 1 hodiny od zrušení původního letu v 1:43 tedy do 2:43 avšak ani po 7dmi hodinách kdy jsme dorazili na letiště žádná informace o našem přebookování na jiný let nepřišla. Další reakce zaměstnanců WESTJET byla že si máme zavolat na customer service a vše si sami zařídit, že oni tam nejsou od toho aby suplovali customer service na což jsem reagoval že jsem to zkoušel po dobu 2 hodin a nepodařilo se mně na customer service dovolat.
Emailem jsem informoval Student Agency, k mému překvapení přišla automatická odpověď, že slečny u Student Agency čtou emaily pouze v pracovní dny v době od 9 do 18 hodin. Bylo 26ho, neděle, to dává smysl, kdo a proč by na customer service u Student Agency, největšího prodejce letenek v ČR pracoval, v neděli?! Zaslal jsem další kopii emailu o zrušeném letu na letiste@studentagency a slečna mě s klidem odpověděla že let je zrušen z důvodu počasí v místě a že máme vyčkat až to WESTJET vyřeší. Výsměch! Slečna měla o počasí v místě asi zcela jistě jiné informace než my kteří jsme tam byli, nebo si myslela že pepík vomáčka z horní dolní neumí anglicky tak mu přeložila část informačního emailu WESTJETu o zrušeném letu kvůli špatnému počasí které nastane za 12 hodin.
Na další email, kde jsem Student Agency informoval že ze strany WESTJET je neochota cokoli řešit a že si věc máme vyřešit s třetí stranou která nám prodala letenky, tedy se Student Agency, přišla odpověď že se na WestJet nedá dovolat. Jaké to překvapení, že se na customer service WESTJET nedá dovolat, viz výše, a tím veškerá komunikace ze strany Student Agency skončila! Co bych taky chtěl za letenky za 117 tisíc. Slečna 2mi strohými emaily předvedla že je 100% profesionálka agenturního prodejce letenek a reagovala ve smyslu zaplať, vypadni a neotravuj, zařiď si vše sám.
Pán od WEST JET hovořící Hindi Accent English řešil věc mentalitě národa sobě vlastnímu. Chvíli cvakal na klávesnici a poté dobrácky povídá, žádné náhradní spojení Kamloops-Vancouver (cca 40 min let) pro Vás nemám, máte spoustu času říká, támhle v autopůjčovně si pronajměte auto a jeďte do Vancouveru autem (cca 450 km), let Kamloops-Vancouver Vám vydobropisujeme a Vy si zažádáte o vrácení částky u prodejce letenky a to Vám pokryje půjčovné. Nebyl jsem proti, náš odlet z Vancouveru do Londýna byl až ve 21 večer. Nicméně jsem udělal chybu, že jsem se nejprve, než jsem souhlasil nešel do autopůjčovny dotázat zda jsou k dispozici auta. Létáme často, takže vím, že když se nenastoupí na první let jsou všechny navazující lety automaticky zrušeny, proto jsem se ujistil že když pojedeme autem a tudíž nenastoupíme na první let Kamloops-Vancouver že naše další lety Vancouver-Londýn-Praha zůstanou v systému nezrušeny a my večer z Vancouveru bez problému odletíme, pán opět chvíli cvakal na klávesnici a poté mě ukazuje obrazovku a povídá, vše je zařízené, nemusíte se obávat let Kamloops-Vancouver jsem zrušil a tady vidíte že lety Vancouver-Londýn-Praha zůstávají v systému, pro jistotu jsem si udělal fotografii printscreenu, poděkoval pánovi za pomoc s (vy)řešením problému a odešli jsme do protilehlého kouta letiště pronajmout si auto abychom vyrazili do Vancouveru. SEDNUL jsem pánovi od WESTJET na lep! Žádná ze tří autopůjčoven nebyla ochotna nám auto na one way cestu do Vancouveru půjčit.

Vrátil jsem se tedy zpět, když mě pán od WESTJET uviděl vytřeštil oči a co vlastě ještě chci? On to má ze své strany vyřešené, co otravuji! Sděluji mu že v žádné ze 3 autopůjčoven není k dispozici jediné auto se kterým bychom odjeli do Vancouveru. Pán s naprostým klidem odpověděl že je to náš problém, že jsme mu přeci před chvíli odsouhlasili že pojdeme autem. Opět opakuji že nejsou k dispozici auta a požádal jsem ho, nechť jde tedy se mnou (30 metrů) do autopůjčovny a pomůže nám pronajmout si auto se kterým bychom odjeli do Vancouveru. Odpověď byla že to není jeho práce a začal být arogantní, další radu nám dal, nechť tedy jedeme autobusem. Ano skvělá rada, autobusem, který jezdí 2×denně, ráno v 6st, bylo 10 dopoledne, a pak ve 4 odpoledne s příjezdem do Vancouveru po 21 hodině. Ještě že nám neporadil, že bychom mohli jet 450 km se třemi zavazadly a lyžemi stopem.
Pán přešel k agresivní výhružce, že na nás zavolá ostrahu letiště a nechá nás vyvést, neboť v danou chvíli bez platné letenky nemáme na letišti co pohledávat. Měl pravdu náš let Kamloops-Vancouver byl v danou dobu ze systému vymazán.
Na Student Agency jsem během dopoledne zaslal několik emailů s informacemi o vývoji naší situace – IGNOROVÁNO, nikdo nereagoval.
Létáme velice často proto mě jakákoli výhrůžka z jeho strany (po zkušenostech s chováním letištního personálu evropských/amerických letišť) nevyděsila ani nevyvedla z míry a domáhal jsem se náhradního letu do Vancouveru. Pán se s námi už nadále odmítl zabývat a předal věc k řešení slečně, opět jak jinak hovořící Hindi Accent English která se každých pět minut dotazovala co a jak má dělat. Po dalších 2 hodinách, kdy jsem po celou dobu stál u countru jako uličník na hanbě co provedl něco ošklivého nám slečna nabídla odlet z Kamloopsu ve 20 hodin večer do Calgary, layover v Calgary 8 hodin, poté let do Minneapolis s layover 6 hodin, dále do Paříže kde jme měli čekat dalších 13 hodin na let do Prahy. Zoufalé, na business letenky za 117 tisíc.

Samozřejmě jsme takové spojení odmítli. Odpověď byla opět vlastní naturelu osob mluvících Hindi Accent English. Žádné jiné spojení není a že když se nám to nelíbí že si to máme vyřešit s třetí stranou která nám letenky prodala, tedy se Student Agency. O to jsem se snažil celou dobu a jediná odpověď ze strany Student Agency byla že se na WESTJET nedá dovolat, poté nás již Student Agency ignorovalo. Čekali-li bychom na pomoc ze strany Student Agency pravděpodobně bychom seděli na letišti v Kamloopsu ještě dnes.
Po další hodině debat se slečnou, kdy jsem si sám vyhledal že z Paříže je volno na letu do Prahy cca 2 hodiny po příletu z Minneapolis, slečna neochotně provedla požadovanou změnu posledního letu jsme byť nedobrovolně museli souhlasit s novým bookingem abychom se vůbec dostali zpět domů.
Student Agency nás ignorovalo. Slečny čtou emaily pouze v pracovní dny mezi 9-18, nicméně ani po 3 pracovních dnech se neobtěžovali napsat holou větu „sorry za trable“
Další potíž vyvstala když jsme se u přepážky WESTJET v Calgary odbavovali na let do Minneapolisu kdy nám pán od WESTJET suše oznámil že neodletíme, že v systému (NE)vidí že bychom měli platné ESTY pro vstup do US. Trvalo neuvěřitelných 30 minut debat, telefonování někomu chytřejšímu, online dokazování z naší strany že oba máme platné ESTY pro vstup do US, než nás odbavil! Ostatní pasažéři si o nás zcela jistě mysleli copak je to za potížisty. Hned je vyvést z letiště, mluví divnou řečí, a ještě chtějí bez platných dokladů letět do US.
I přestože jsme měli Business letenky nebyl nám po odbavení v Calgary umožněn vstup do Business Lounge s tím, že WESTJET nemá s DELTOU kontrakt a že si máme vstup zaplatit @ CAD55 za osobu.
Létáme často po celém světě. V lednu jsme byli v Dubai a Japonsku, v březnu letíme do Mexika, ale zkušenost s WESTJET byl opravdu zážitek, neochota, ignorantství!

Byli jsme poškozeni na našich právech ve všech směrech, na letišti Kamloopsu jsme strávili téměř 12 hodin! Odlet novým bookingem byl o 6-1/2 později než původní let, na letišti v Kamloopsu se nedá koupit nic k jídlu, je zde pouze automat na nápoje. Případná argumentace že WESTJET měl poskytnout občerstvení zdarma je prosím zbytečná a směšná! To by se s námi asi museli poděli o jejich vlastní svačiny.
Stejně tak jsme se museli po příletu do Calgary u WESTJET na 3 místech domáhat ubytování, WESTJET sám od sebe nebyl ochoten poskytnou vůbec NIC. Na hotel jsme se dostali po půl noci a ve v půl páté jsme již směřovali na letiště.

Další problém je že jsme byli přebookováni na lety se společností DELTA/AIR FRANCE, avšak původně jsme letěli s British Airways u které máme otevřené zákaznické účty a načítají se nám mile (avios/tiers) za uskutečněné lety a tím postupujeme k vyšším benefitům v rámci aliance OneWorld. Z našeho pohledu byl pro nás let se společností jinou než v rámci OneWorld větším poškozením našich práv než přílet domů s téměř 13 hodinovým zpožděním.
Student Agency jsme požádali o plnou refundaci úseku Kamloops-Vancouver-Londýn-Praha.
Reakce ze strany Student Agency je očekávaná = nulová, ignorují nás, nereagují, neodpovídají, ve smyslu však oni dají po čase pokoj.
Do Britské Columbie, do Kamloopsu létáme každoročně posledních 6 let, avšak zcela jistě to bylo letos naposledy s WESTJET a zakoupením letenky od Student Agency!
Ani aerolinky v Nepálu nejsou takto nespolehlivé. V Japonsku pokud je málo času čekají při přestupu na pasažéry letušky s cedulí se jmény a provedou pasažéry letištěm co nejrychlejší cestou k odletovému gatu aby pasažéři odletěli a nestresovali se zda stihnou další let. O tom si můžeme v našich končinách nechat jen zdát, zde letištní personál dává pasažérům bezostyšně najevo že je obtěžuje a vyhrožuje vyloučením z přepravy když se pasažér dovolí domáhat svých práv.
Student Agency je plně zodpovědná za jednání aerolinky WESTJET neboť nám prodala jejich produkt/let a tudíž nese plnou odpovědnost za jejich služby, jednání, chování, a přebookování.
Jsme připraveni Student Agency žalovat u soudu.
Karel Mašek


Produkt

zpáteční letenka v business třídě Praha-Londýn-Vancouver-Kamloops @ 116892 Kč, faktura *** ze dne 7.7.2022, kód rezervace Student Agency booking code ***, booking kódy leteckých společností ***.


Požadované řešení

plná refundace úseku Kamloops-Vancouver-London-Praha


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2023 09:27, před rokem

Společnost STUDENT AGENCY k.s. je v tomto případě pouze zprostředkovatelem letecké přepravy osob. Odpovídá pouze za splnění svých povinností souvisejících s uzavřením smlouvy. Společnost o této skutečnosti musí spotřebitele řádně informovat.

STUDENT AGENCY k.s. nezajišťuje leteckou přepravu ani poskytování souvisejících služeb, a z tohoto
důvodu neodpovídá za řádné a včasné uskutečnění letecké přepravy a poskytnutí souvisejících služeb. Máme za to, že by však měla být společnost nápomocná spotřebiteli v cizí zemi, jestliže vzniknou komplikace s jeho letem, příp. by měla spotřebiteli pomoct i s uplatněním reklamace u leteckého dopravce, jak i sama společnost na svých stránkách uvádí. S nárokem na finanční kompenzaci by se tedy měl spotřebitel obrátit na leteckou společnost.

Jestliže dojde k odložení letu, dopravce spotřebitele musí informovat o novém času odletu.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Vzhledem k tomu, že je WestJet kanadskou leteckou společností a Delta Air lines americkou společností, je nutné obrátit se s reklamací a s odškodněním přímo na společnosti prostřednictvím kontaktních údajů, které spotřebitel nalezne na webových adresách: https://www.westjet.com/en-us/contact a https://www.delta.com/eu/en/need-help/overview?commentComplaintsForm.

V případě nevyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v USA Federal Aviation Administration (FAA). Více informací ohledně této možnosti nalezne spotřebitel zde: https://www.transportation.gov/airconsumer/file-consumer-complaint.

V případě letecké společnosti Air France se nároky cestujících řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení"). Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou. Leteckou společnost Air France je možné kontaktovat na webové adrese: https://wwws.airfrance.cz/cs/contact.

Více informací ohledně práv cestujících v letecké dopravě je možné nalézt zde: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_cs.htm.

Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Více informací zde: https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/.

Stížnost předáváme společnosti STUDENT AGENCY k.s. k vyjádření a případně k poskytnutí doplňujících informací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 14:33, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2023 21:47, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.