Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Hodinky Asus VivoWatch SP / HC- A05/ jsem si objednal na eschopu společnosti ExaSoft kvůli měření krevního tlaku. Jelikož mám fibrilaci síni a zavedený kardiostimulátor informoval jsem se před nákupem jestli mě hodinky budou měřit tlak. Bylo mé řečeno že není nikde napsáno ,že tlak měřit nebudou,abych si je vyzkoušel. Po zakoupení jsem si je vyzkoušel na nezbytně dlouhou dobu. Hodinky mě tlak neměřily. Hodinky jsem očistil zabalil do originálního obalu i s fóliemi a poslal prodejci Ten mě sdělil že za vyzkoušení hodinek mě srazí s ceny hodinek 1210 Kč, na to sem podal stížnost, že se mě tato srážka zda neúměrně vysoká Po přečtení recenzí jsem zjistil že nejsem sám kdo si stěžuje na postup společnosti při srážení ceny zboží vrácené ve 14 denní lhůtě
Hodinky Asus VivoWatch SP /HC-A05/ ***
Snížit navrženou částku za opotřebování hodinek která se mě zda neúměrně vysoká S hodinkama jsem zacházel opatrně a za jedno vyzkoušení nemohlo dojít k takovému opotřebení jak uvádí vyrobce
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Je na pováženou, jestli ponížení o 1210 Kč bylo přiměřené vzhledem k pouhému vyzkoušení a zjištění, zda hodinky mají určitou funkci (měření tlaku). Z obsahu stížnosti a z ceny hodinek nám plyne, že nikoliv.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.