Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den.
Obracím se na vás se žádostí o objasnění administrativního poplatku při koupi vozidla v Auto Esa Štěrboholy. Dne 29.3.2015 jsme zakoupili vůz Škoda Superb. Při výběru vozidla a dalším průběhu nákupu jsem byla velmi spokojena s jednáním pracovníků, kteří vůz předváděli, včetně jednání o ceně vozu. Zvrat však nastal před podpisem smlouvy, kdy jsme dlouho čekali na pracovníka, který měl smlouvu uzavřít. Nikdo nás během této doby neupozornil, že domluvená částka za koupi včetně odpočtu za protiúčet bude zvýšena o tzv. administrativní poplatky. V obchodních podmínkách uvedených na internetu jsem nedohledala název „administrativní poplatek“, tím méně jeho důvod a obsah.
Dosud jsme se nesetkali s tím, aby při nákupu jakéhokoliv zboží byla stanovená cena bez předchozího upozornění zvýšena u pokladny o administrativní poplatek.
Jak jsem zjistila na stránkách „stížnosti d-test“, už máte v řešení nejméně jeden případ administrativního poplatku ve společnosti Auto Esa: (http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/5907/administrativni-poplatek-a-klamani-verejnosti). K této stížnosti bych se ráda připojila, protože jsme museli sami dále řešit administrativní problém s nedodáním technického průkazu dalšími návštěvami onoho autobazaru jízdou bez platných dokladů (TP, OTP).
S pozdravem
Málková
Vrácení "administrativních poplatků"
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Společnost AutoESA při prodeji vozu žádné administrativní poplatky neúčtuje. Pravděpodobně se tedy jedná o omyl v názvu položky, kdy byl klientce poskytnut balíček doplňkových služeb, jehož obsah i cena je standardně uvedena na stránkách www.autoesa.cz a dále ve všech klientských centrech našich poboček. Nákup této položky je zcela dobrovolný a koupě vozu není objednáním tohoto balíčku jakkoliv podmíněna. Jestliže klientka dosud nečerpala žádnou ze služeb doplňkového balíčku, nabízíme, v rámci vstřícnosti, možnost jeho navrácení. Bude-li mít tedy klientka zájem balíček vrátit, je možné toto vyřešit prostřednictvím emailové adresy reditel@autoesa.cz
Dne 24.4.2015 jsme po předchozí e-mailové korespondenci jednali s p. Martinem Kubů, ředitelem kontroly AutoESA, a uzavřeli jsme "Dohodu o narovnání", na jejímž základě nám byla uhrazena cena Doplňkových služeb, které byly účtovány při koupi vozidla a dále nám byla poskytnuta náhrada ve výši 1.000,- Kč jako forma kompenzace za čas a PHM, které byly vynaloženy při opakované registraci vozidla, tedy celkem 3.000,- Kč.
Tímto považujeme naši stížnost za uzavřenou.
S pozdravem
Málková