Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společnosti CZC jsem zakoupil novou herní grafiku VGA ATI Gigabyte R9 270X OC v ceně 4800 kč a to v měsíci listopad 2014 a v měsíci leden 2015 přestala fungovat a vypínala se jen u her. Počítač prošel diagnostikou u spol. Alza na Mělníku a tyto mi sdělili , že je vadná , tudíž jsem dne 13.2.2015 uplatnil reklamaci, včetně přiložené diagnostiky celého pc - reklamace přijata.
Dne 11.3 sdělili , že výrobek je již opraven a dne 12.3 mi byla grafika doručena.
Poprvé co jsem vložil grafiku do PC "dle protokolu opravenou" tuto jsem otestoval a opětovně se po cca 15-20 minutách vypla(uplně ta samá závada s jakou jsem ji reklamoval poprvé ). Když jsem spol. CZC kontaktoval s tím , že mi zboží neopravili, že jen dodrželi lhůtu 30 dnu s výrokem jen opraveno, bylo mi sděleno, že at zboží reklamuji znovu. Dále se společnost jen oháněla názorem at si přiberu znalce pro posudek a podobně.
Jelikož jsem žádal Výměnu za novou grafickou kartu a tento můj typ již neměli na skladě vybral jsem si dražší,kdy rozdíl ceny bych uhradil,na toto také nikdo nereagoval, pouze at zašlu zboží znovu k reklamaci a z tohoto důvodu jsem k Vaši spol. učinil dotaz s výše uveeným problémem a bylo mi pod 21180/KPL sděleno :
"Pokud jste zakoupil jako spotřebitel, ne na ičo, tak má prodejce povinnost reklamaci vyřídit do 30 dnů od jejího uplatnění dle zákona o ochraně spotřebitele. Pokud prodejce vrátí věc z reklamace (dle jeho vyjádření opravenou) a věc opravená fakticky není, stále běží reklamační lhůta. Pokud tedy byla rekl.lhůta překročena, je pak nárok také na vrácení peněz. V této věci už se jedná o spor, který by se měl řešit výzvou a případně soudní cestou"
dle obč. zákoníku si myslím , že mohu nárokovat vrácení peněz s patřičnou výzvou o odstoupení od smlouvy popřípadě soudní cestou.
a dle § 2169 obč. zákoníku mohu požadovat dodání nové věci bez vad
Rozhodl jsem se tedy grafickou kartu znovu vrátit přes pobočku CZC. Mělník a to dne 23.3.2015 včetně videonahrávky výpadků grafiky na DVD, kdy jsem žádal o zaslání nové grafiky dle průvodního dopisu .
Dne 9.4.2015 mi CZC.cz sdělili, že reklamace se nachází v opravě v autorizovaném servisu. Na toto jsem jim sdělil , že jsem žádal výměnu zboží a ne znovu opravu a dále dne 14.4.2015 mi zaslali zprávu, že je zboží opraveno a odesláno přepravní službou DPD. Já jim ihned napsal, že si tuto grafickou kartu přebírat nebudu jelikož jsem žádal novou,ale dnešního dne 15.4.2015 spol. DPD tuto grafickou kartu předala jiné osobě k převzetí o to mé přítelkyni, která o věci nevěděla. prosím o sdělení jakým způsobem dále postupovat- Grafická karta co dnes přišla ještě nebyla rozbalena.
VGA ATI Gigabyte R9 270X OC, 2GB DDR5, PCI -e
Vrácení peněz , jelikož na výměně za nové zboží se nepodařilo s touto společností dohodnout.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel pak může požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Posouzení toho, jaký nárok spotřebiteli přísluší, se tedy odvíjí od povahy vady a schopnosti prodávajícího ji bez zbytečného odkladu odstranit. Pokud již spotřebitel věc z reklamačního řízení převzal, bylo by vhodné přezkoumat, zda vada byla odstraněna, nebo stále přetrvává. Pokud by se na věci tatáž vada stále vyskytovala, mohl by spotřebitel při uplatnění třetí reklamace pro stejnou vadu požadovat dodání nové věci stejného druhu nebo odstoupení od smlouvy z důvodu nemožnosti věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
po 3 reklamaci se stejnou závadou, mi byl vystaven dobropis, byl to boj, ale nakonec jim nic nezbývalo.
Děkuji a přeji krásný den.