Společnost


Jablíčkový ráj

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6518Zaplacené,ale nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2015, před 10 lety

Radmila Táboříková

Znění stížnosti

Stížnost jsm už u vás podala pod názvem "zaplacené,ale nedodané zboží".Chci jen sdělit,že jsem podle vašich pokynů podala písemné odstoupení od smlouvy s dodejkou a dopis se mi vrátil s tím,že na dané adrese se společnost D.F.T. s.r.o. ani pan Tomáš Říha nenachází.Jde tedy evidentně o podvodné podnikání.Takže nyní nevím co se dá dál dělat.


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2015 17:06, před 10 lety

Právní jednání působí dle ustanovení § 570 odst. 1 občanského zákoníku vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. To znamená, že v případě, kdy si společnost nevyzvedává korespondenci na adrese, kterou má pro příjem korespondence určenou, případně na adrese sídla, která je uvedena v obchodním rejstříku, odstoupení se považuje za doručené a tedy účinné. Protože se však odstoupení ve skutečnosti nedoručilo, musíme si pomoci zákonnou domněnkou, abychom věděli, jakým dnem nabývá svých právních účinků. V souladu s ustanovením § 573 občanského zákoníku se předpokládá, že došlá zásilka (zde v souladu s předchozí větou fingujeme, že zásilka byla doručena) byla doručena třetí pracovní den po odeslání.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou povinné vrátit si to, co si navzájem plnily. Tedy podnikatel je povinen vrátit spotřebitelce zaplacené finanční prostředky. Nestane-li se tak ani ve stanovené době, bylo by nutné se svého práva domáhat soudní cestou. Před podáním návrhu na vydání platebního rozkazu by ale ještě bylo vhodné zaslat podnikateli tzv. předžalobní výzvu.

Pokud by se prokázalo, že obchodník takto jedná úmyslně, může se dle výše způsobené škody jednat i o trestný čin, případně o přestupek. Je tedy vhodné informovat Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby spotřebitele informovaly, jak bylo s oznámením naloženo. Pokud by se subjektem bylo zahájeno trestní řízení, mohla by spotřebitelka uplatnit nárok na náhradu škody v jeho rámci.

Vzhledem k tomu, že ani nám se subjektem do dnešního dne nepodařilo navázat kontakt, stížnost jsme nuceni uzavřít z důvodu jeho nereakce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.