Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Prostřednictvím e-shopu ewomen.cz firmy Stylman Trade s.r.o.,jsem si dne 17.01.2023 objednala plesové šaty. Šaty v hodnotě 2.999,- Kč byly doručeny dne 19.01.2023 .
Dne 26.01.2023 jsem po jednom vyzkoušení šaty v neporušeném stavu se všemi visačkami vrátila poštou.
Firma odmítala platbu vrátit s tím, že šaty jsou poškozeny a poslala nečitelné fotky. To jsem odmítla. Dne 28.02.2023 firma vrátila částku 1.500,-- Kč . Rozdíl 1.499,-- Kč stále odmítá vrátit.
Firmu jsem kontaktovalala telefonicky - nereaguje a byla jsem i v místě Ostravská 594/4, Český Těšín, kde by měla mít prodejnu. Výkladní skříně jsou oblepeny balícím papírem a prodejna je uzamčena. Komunikace probíhala e-mailem a prostřednictvím datové schránky.
Saty Lima černé, kód P03365-64
Požadují vrátit zbytek zaplacené částky 1499,--Kc. Jednání firmy vnímám jako účelové ve snaze získat podvodným způsobem finanční prostředky. Firma byla za r. 2021 ve ztrátě, informace z OR. HV za r. 2022 není zatím k dispozici.
|
Tweet |
Spotřebitelka má dle § 1829 odst. 1 písmene a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnila. V návaznosti na to má prodávající povinnost jí dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitelka ještě nevrátila zboží nebo neprokázala jeho odeslání.
Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelkou. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to, že zboží bylo poškozeno skutečně spotřebitelkou. Neprokáže-li to, nemá nárok na ponížení vrácené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.