Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den,včera mi přišel do schránky balíček s holítkem a fakturou k zaplacení. Nic jsem si neobjednala. Nevím kde vzali mé údaje. Na společnost jsem se nedovolala. Napsala jsem mail,aby mi nic neposílali a vymazali mé osobní údaje ze své databáze. Prosím, jak dále postupovat. Je třeba balíček vrátit? Děkuji Mayerová
produkt Mystique H+B /holítko/
Ráda bych nic neplatila ani nevracela, když jsem si to neobjednala.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal.
V případě, že spotřebitel dříve neuzavřel žádným způsobem smlouvu s podnikatelem, přičemž smlouvu lze uzavřít i telefonicky např. tím, že spotřebitel odsouhlasí že mu podnikatel může zboží zaslat, mělo by se jednat o neobjednané plnění podle § 1816 Občanského zákoníku.
V případě neobjednaného plnění nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
V takové situaci by se mohlo zároveň jednat o agresivní obchodní praktiku podle přílohy 2 písm. f) Zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebiteli doporučujeme, aby možný závazek preventivně vypověděl společně s žádostí o vymazání osobních údajů o spotřebiteli, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami, a to ideálně doporučeným dopisem s dodejkou zaslaným na adresu: P.O.BOX 18, Praha 2, 120 00. V případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Výpověď smlouvy, resp. odstoupení od smlouvy neznamená uznání jakéhokoliv závazku vůči společnosti. Spotřebiteli doporučujeme si všechny doklady ohledně výpovědi a žádosti o výmaz uschovat.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.