Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rok starou (jednu zimu nošenou) bundu jsem svěřila čistírně RAK. V čistírně jsem si převzala svoji péřovou bundu, zabalenou do igelitu a na ramínku. Doma jsem po vybalení zjistila, že se na bundě vyskytují mastné fleky a mapy. Následně jsem bundu šla ukázat zpět do čistírny, kde mi bylo řečeno, že používají nový prací gel, se kterým nemají moc zkušeností a ten asi může vzniklé fleky způsobovat. Bundu si převzali zpět bez reklamačního lístku s tím, že chybu napraví. Po obdržení telefonátu z čistírny jsem si měla bundu opět vyzvednout. Fleky a mapy zůstaly a k tomu bunda ztratila svůj objem a nadýchanost. Ústně jsem vyzvala majitelku čistírny o nápravu nebo o náhradu škody, kdy mi vrátila peníze za provedenou službu. Následně jsem vyzvala písemně firmu o náhradu vzniklé škody, kterou majitelka zamítla jako neoprávněnou. Protože bunda ztratila své vlastnosti/vzhled a byla poměrně drahá obracím se na Vaši pomoc o sjednání nápravy.
Objemná péřová parka zn. MARC O’POLO barvy Pine Forest Poř. cena 6392 Kč
Přála bych si nahradit škodu za zničení bundy ve výši 5000 Kč.
|
Tweet |
Jestliže zboží nebo služba neodpovídá sjednané (případně běžné) kvalitě, může spotřebitel uplatnit reklamaci.
Pokud byly skvrny na oblečení i po vyřízení reklamace, jednalo by se pravděpodobně o nevyřízení reklamace řádně. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.