Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 1.12.2014 byla přes e-shop zakoupena čtečka, u které v polovině února 2015 zapadl konektor pro nabíjení, ačkoliv jsem se zbožím zacházela maximálně šetrně. Výsledkem reklamace, která trvala celý měsíc, byl verdikt mechanické poškození - nevztahuje se záruka. Odvolala jsem se proti tomu s odkazem na § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a požadavkem výměny zboží nebo uvedění do funkčního stavu, jelikož se vada projevila do 6 měsíců. Odpovědí mi bylo, abych čtečku znovu přinesla k druhé reklamaci a pokud mi ji znovu neuznají, abych si zajistila soudního znalce. Myslím si, že to jsou zbytečné průtahy, jelikož mi již při první reklamaci neprokázali, zda vada byla či nebyla přítomna při koupi (např. špatně uchycený konektor k základní desce). Nehledě na to, že dle mého názoru není na mě zajišťovat si znalce. Při osobní návštěvě reklamačního oddělení mě odkázali na servis, který záležitost testoval. Tam mi řekli, že se stejnou vadou tam nemají pouze čtečku ode mě a že tak je to dnes prostě vyráběno, drobné součástky, co dlouho nevydrží.
Elektronická čtečka knih eReading START 2
Požaduji výměnu zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Je-li reklamace uplatněna do 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.