Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Csob mi po 12 let, kdy jsem u nich měla vedeny účet, účet vypovědělo. Na infolince, na pobočce, dokonce ani reditel pobočky mi nebyl schopen sdělit důvod výpovědi a co mohu dělat proto, aby se tak nestalo. Podala jsem tedy reklamaci. Nejdříve mi po skoro mesici přišel e-mail, ze nestihnou reklamaci vyřídit v lhůtě 15 dnu a prodlužují ji na 35dni. Po této lhůtě bych ale účet měla již vypovezeny. Požádala jsem tedy o urychlení vyřízení reklamace, nebo pozastavení výpovědi účtu, než bude reklamace vyřešena. Ihned druhy den mi přišlo vyjádření reklamace, ze mi účet vypovídají bez udání duvodu. Vím, ze toto ve smluvních podmínkách mají, ale přijde mi absolutně nelogické, aby po 12 let bezproblemoveho vedení účtu mi najednou byl vypovězen bez udání duvodu. Vždy jsme si myslela, ze naopak banka je rada za každého svého klienta. Toto jednání mi vůči mě, jako dlouhodobe klientce opravdu nepřijde korektní a u žádné jiné banky jsem toto chování ještě nezažila.
Zachování mého uctu
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ČSOB je oprávněna písemně vypovědět smlouvu o účtu bez uvedení důvodu. Výpovědní doba je 2 měsíce a počíná běžet 1. dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi majiteli účtu.
Smlouvu o základním platebním účtu je ČSOB oprávněna vypovědět pouze z důvodů uvedených v zákoně o platebním styku.
V § 215 zákona o platebním styku je uvedeno, že poskytovatel může vypovědět závazek ze smlouvy o základním platebním účtu pouze tehdy, jestliže majitel základního platebního účtu:
- neprovede prostřednictvím tohoto platebního účtu žádnou platební transakci po dobu delší než 24 měsíců,
- není osobou oprávněně pobývající v členském státě,
- je majitelem jiného platebního účtu vedeného v České republice bankou nebo zahraniční bankou vykonávající činnost na území České republiky prostřednictvím pobočky, jehož prostřednictvím je možné čerpat služby uvedené v § 212 odst. 1,
- odmítne návrh na změnu závazku ze smlouvy o základním platebním účtu, aniž pro to má spravedlivý důvod, nebo
- poruší podstatným způsobem smlouvu o základním platebním účtu.
Poskytovatel může také od smlouvy o základním platebním účtu odstoupit, ale to pouze tehdy, jestliže majitel základního platebního účtu:
- použije základní platební účet v rozporu se zákonem upravujícím opatření proti legalizaci výnosů trestné činnosti a financování terorismu nebo v rozporu s jiným právním předpisem,
- dosáhne založení základního platebního účtu úmyslným poskytnutím nepravdivých nebo hrubě zkreslených údajů.
Odstoupení od smlouvy je možné také tehdy, jestliže by trvání závazku ze smlouvy o základním platebním účtu bylo v rozporu s jiným právním předpisem.
V odstavci 6 téhož paragrafu je však navíc uvedeno, že poskytovatel společně s výpovědí závazku ze smlouvy o základním platebním účtu nebo s oznámením o odstoupení od smlouvy o základním platebním účtu sdělí písemně majiteli základního platebního účtu důvod výpovědi nebo odstoupení spolu s informací o způsobu mimosoudního řešení sporů mezi majitelem základního platebního účtu a jeho poskytovatelem, informací o možnosti majitele podat stížnost orgánu dohledu a informací o případné možnosti podat stížnost přímo poskytovateli. Poskytovatel nesdělí majiteli základního platebního účtu důvod výpovědi nebo odstoupení, jestliže by sdělením důvodu porušil jiný právní předpis.
Nesplněním informační povinnosti podle § 215 odst. 6 se poskytovatel dopouští přestupku. Za tento přestupek lze uložit pokutu do 1 000 000 Kč. Projednání tohoto přestupku provádí Česká národní banka.
Platí, že zákon má přednost před obchodními podmínkami.
V rámci mimosoudního řešení sporů se majitel základního platebního účtu může obrátit na Finančního arbitra ČR, se sídlem Legerova 1581/69, 110 00 Praha 1, www.finarbitr.cz.
Dobrý den,
jelikož se podání klientky týká produktu Československé obchodní banky, nikoli produktu ČSOB Pojišťovny, prosím o předání podání na řešitele ČSOB a.s.
Děkuji za pochopení.
Mgr. Irena Hrdličková
ČSOB Pojišťovna a.s., člen holdingu ČSOB
Děkujeme za informaci.
Stížnost jsme přeřadili na subjekt Československá obchodní banka, a. s., který tímto žádáme o vyjádření.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.