Společnost


Playwing

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65212Neoprávněné odečtení peněz

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.03.2023, před rokem

Petra Schwarzová

Znění stížnosti

Včera jsem si instalovala nějaký ovladač na světla do mobilu a omylem klikla na něco, co se tvářilo, že patří k tomu. Ale ouha, bylo to předplatné nějakých her a prý za 99 Kč na týden. Ale mohu to smskou zdarma zrušit. To jsem okamžitě dle instrukcí udělala. Dnes koukám na vyúčtování a mám tam strhnuto oněch 99 Kč za nic (ani jsem ty hry neotevřela) a k tomu ještě 3x 1,51 Kč za smsky, které poslali oni mně.
Firma se jmenuje Playtheque.
Zatím jsem nic ještě nepodnikla, napíši jim mail na adresu uvedenou v jedné z sms, ale moc nadějí si nedělám.
Jak je toto vůbec možné?


Produkt

Playtheque - prý nějaké hry zdarma


Požadované řešení

Chci zpět peníze za službu, kterou jsem sice omylem objednala, ale okamžitě zrušila, aniž bych jejich stránky vůbec navštívila, což mohu dokázat sms i výpisem časů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2023 14:42, před rokem

Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.

O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Avenida Brasil 17, 17A, Madrid, Spain), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 15:11, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2023 10:10, před rokem

Spotřebitelka doplnila stížnost následujícím způsobem:

Dne 3.4.2023, tedy po měsíci, mi bylo společností vráceno 99,- Kč. Zkoušeli na mne, že mi peníze nevrátí, pokud jim nenapíši krom čísla účtu taky svoje jméno a adresu a taky název a adresu banky. Ale nic z toho jsem jim nebyla ochotna poskytnout, nevidí pro to důvod. Trvala jsem si na tom, že jim stačí číslo účtu, ačkoli oni stále tvrdili, že bez požadovaných informací peníze vrátit nemohou. Tato konverzace proběhla naposledy 9.3.2023. A když už jsem na vše skoro zapomněla, na účtu se peníze objevily. Zaráží mě ale, jak je možné, že ta společnost stále takto funguje, když je tady tolik stížností a věřím, že jen zlomek “okradených” lidí se ozve.

Na základě vyjádření spotřebitelky stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.