Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Opakovaně se dotazuji na mojí reklamaci s kým to lze dořešit když je prodejna zrušena...
Od 3.1.2023 kdy jsem zjistila že prodejna již neexistuje, kontaktuji firmu Jannis ale nikdo nereaguje.
Nyní už pouze vrácení peněz
|
Tweet |
Společnost Jannis Fashion s.r.o. dle obchodního rejstříku stále existuje (zde: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma?jenPlatne=PLATNE&nazev=jannis+fashion&polozek=50&typHledani=STARTS_WITH).
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Nemá-li prodejce žádnou dostupnou provozovnu, doporučujeme jej kontaktovat doporučeným dopisem s dodejkou na adrese sídla dle obchodního rejstříku: U tvrze 668/40a, 108 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Pokud by prodejce informaci, kde lze reklamaci uplatnit, nesdělil správně, může být od České obchodní inspekce pokutován. Podnět k prošetření situace lze podat na webové adrese: https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Se společností Jannis Fashion s.r.o. dle insolvenčního rejstříku bylo dne 27. 3. 2023 zahájeno insolvenční řízení. Věřitelé jsou oprávněni od zahájení insolvenčního řízení uplatnit své pohledávky v takovém řízení přihláškou, a to i v případě, že insolvenční soud ještě nezveřejnil výzvu k podávání přihlášek.
Ode dne rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, běží lhůta 2 měsíců pro přihlášení pohledávek, přičemž k pozdnímu podání se nepřihlíží.
Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení.
Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem (https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR).
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejího identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Odkaz na insolvenční rejstřík pro podrobnější informace: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F712ECEFDEA4B78FE05333F21FAC10FE.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.