Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, od společnosti vemzu jsem si objednala zboží dne 16.1.2023. Jelikož mi oblečení nesedlo tak jsem svou objednávku poslala zpátky ve zákonní lhůtě dne 2.2.2023 s tím, že jsem eshop zároveň informovala i emailem o odstoupení od kupné smlouvy. Z mé strany jsem splnila všechny náležitosti pro vrácení a do balíku přiložila formulář, který eshop požaduje.
Dne 4.2.2023 mě eshop informoval, že odstoupení od kupní smlouvy evidují a po kontrole zboží mi bude navrácena příslušná částka za objednávku.
Dne 10.2.2023 eshop mojí vratku převzal a zároveň jsem emailem obdržela potvrzení, že vrácené zboží zkontrolovali a je v pořádku.
Dle obchodních podmínek vemzu mi měly být peníze vráceny na mnou uvedený účet do 14 dnů, a tedy nejpozději do 24.2.2023. Po uplynutí této lhůty jsem eshop kontaktovala telefonicky několikrát, ale bez výsledku. Pokaždé mi řekli, že platba byla předána na finanční oddělení, že moje platba již bude na řadě a peníze mi brzy přijdou atd. Dne 3.3.2023 jsem znovu volala na zákaznickou linku kde mi paní řekla, že se zeptá na finančním oddělení a zavolá mi za par minut zpátky - nezavolala. Dnes dne 6.3.2023 jsem tedy volala znovu a mluvila jsem s paní, která byla ke všemu drzá a sdělila mi, že informuje finanční oddělení když takto zlobím plus jsem si vyslechla standardní výmluvy eshopu dle předešlých stížností, že toho mají hodně.
Dnešním dnem (6.3.2023) je to 6 pracovních/8 kalendářních dnů kdy je společnost vůči mne v prodlení.
Předem Vám děkuji za pomoc.
2x kalhoty: LB88-381-1_FG_XXS - L3-L1, LB88-381-1_FG_XS - L3-L1
Vrácení peněz v plné výši
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, jak již dle popisu spotřebitel učinil.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Navíc jednání zaměstnance na zákaznické lince společnosti, který přislíbil vrácení peněžních prostředků, je závazné pro společnost dle § 166 občanského zákoníku.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, za zpoždění se moc omlouváme, příkaz k odeslání peněz byl již do bankovnictví zadán, peníze byste tedy měla mít na účtu buď již nyní, nebo v nejbližší době (záleží na vaší bance). Pokud jste měla pocit, že komunikace z naší strany nebyla korektní, omlouváme se za to a pracujeme na zlepšení. Bohužel je skutečně pravdou, že se stále potýkáme s větším počtem vráceného a reklamovaného zboží po Vánocích, proto se výjimečně stane, že se v něčem zpozdíme. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Dobrý den, za zpoždění se moc omlouváme, příkaz k odeslání peněz byl již do bankovnictví zadán, peníze byste tedy měla mít na účtu buď již nyní, nebo v nejbližší době (záleží na vaší bance). Pokud jste měla pocit, že komunikace z naší strany nebyla korektní, omlouváme se za to a pracujeme na zlepšení. Bohužel je skutečně pravdou, že se stále potýkáme s větším počtem vráceného a reklamovaného zboží po Vánocích, proto se výjimečně stane, že se v něčem zpozdíme. Hezký den, Petr - VEMZU gang.
Dobrý den,
Ráda bych poděkovala dTestu za veškerou pomoc a práci, kterou dělají. Tak jak se píše ve vyjádření eshopu, peníze mám již na účtě. Událo se tak ale až po řešení případu tady + zveřejnění recenze na google. K jednání eshopu řeknu již jenom tolik, že jelikož od Vánoc jsou to takměr 3 měsíce a lhůta na vrácení je 14 dnů, mi vaše výmluva přijde naprosto irelevantní. V eshopu vemzu.cz již rozhodně nikdy nenakoupím.
dTestu ještě jednou velké díky.
Dobrý den, ještě jednou se moc omlouváme a mrzí nás, že jste zklamaná. Jednalo se však skutečně o nestandardní situaci, a přestože chápeme, že naše vysvětlení vnímáte jako irelevantní, rozhodně jsme chtěli vše vyřešit co nejdříve. Hezký den, Petr - VEMZU.
Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.