Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
v listopadu 2022 jsme měli možnost po 2 letech vypovědět smlouvu se společností Vodafon, kdy jsme měli 3 telefonní čísla a pevný internet. Smlouva měla skončit v únoru 2023.
Mezitím - v prosinci 2022 jsme se stěhovali a na to konto nechali pevný internet odpojit (zrušit), v novém místě pevná linka není, zde dokonce ani nefunguje signál společnosti Vodafon, proto jsme také vypověděli i smlouvu na telefonování.
Jaké bylo překvapení, když jsme zjistili, že smlouva trvá, dle dotazu na operátora zrušením pevného internetu došlo ke změně smlouvy (což asi ano) a tím pádem k jejímu prodloužení na další dva roky !!!
Původní smlouva byla ukončena na základě výpovědi z listopadu, nová byla změnou nastartována od prosince...
děkuji za radu jak je možno tuto absurdní situaci řešit...
s pozdravem Ida Kubrichtová
Neoprávněné prodloužení smlouvy s telefonním operátorem
Rada jak postupovat při jednání s operátorem, řešit soudně ?
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě není zjevné, zda se jedná o vztah dvou podnikatelů, resp. o tzv. firemního zákazníka, nebo o vztah spotřebitele s podnikatelem.
Pokud by se jednalo o vztah podnikatele se spotřebitelem, platilo by následující:
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že výpověď smlouvy má spotřebitel doručit na adresu sídla Vodafonu, nebo ji učinit osobně v obchodním místě Vodafonu, nebo s využitím prostředků komunikace na dálku (telefonicky s operátorem Vodafonu nebo přes Internetovou samoobsluhu). S ohledem na ochranu spotřebitele si společnost vyhrazuje právo totožnost spotřebitele ověřit nejen heslem, ale i jiným způsobem. Pokud má důvodné podezření, že výpověď smlouvy nebyla učiněna oprávněnou osobou, začne plynout výpovědní doba pro ukončení smlouvy až od ověření totožnosti.
Smlouva bude ukončena uplynutím 1 měsíce od doručení výpovědi, pokud se strany nedohodnou jinak. V případě, že spotřebitel požádá o přenos telefonního čísla k jinému poskytovateli, bude smlouva nebo příslušná část smlouvy ukončena dle podmínek služby přenositelnosti telefonních čísel, které společnost zveřejnila na internetové stránce, v den přenosu telefonního čísla.
Domníváme se, že zrušením internetu došlo ke změně smlouvy, avšak v případě, že měla být uzavřena smlouva nová měl být spotřebitel řádně a včas informován. Jestliže tak společnost neučinila, jednalo by se nejspíše o změnu smlouvy, která by však pokračovala v původní době - skončila by v únoru 2023.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Kubrichte, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
zatím nevyřešeno. Ukončit smlouvu můžeme dle Vodafone pod pokutou 38 000kč
Dobrý den, pane Kubrichte, mrzí mě, pokud nebyla Vaše záležitost doposud vyřešena. Je mi líto, ale jak jsme uvedli v předchzím vyjádření, z důvodu ochrany osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší stížnosti žádné informace. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Eva Hablovič Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.