Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#65246Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.03.2023, před rokem

Jan Kopecký

Znění stížnosti

Dobrý den,
4. 9. 2022 jsem si objednal z obchodu Alza.cz vestavnou mikrovlnnou troubu, nebyla zakoupená jako nová, ale jako použitá, ovšem výslovně bylo uvedeno, že je bez vad.
Balík jsem vyzvedl v Alzaboxu, neporušený. Po vyzvednutí jsem ho nerozbaloval, protože kuchyň jsem zrovna rekonstruoval. Na začátku února 2023 jsem kuchyň dokončoval a mikrovlnku chtěl nainstalovat. Tehdy jsem balík rozbalil a zjistil, že na přední straně je mikrovlnka silně poškrábaná od čištění drátěnkou a navíc k tomu je přední strana na několika místech prohnutá. Tyhle vady nemohly ze své podstaty vzniknout při přepravě.
Hned v den, kdy jsem ji vybalil, jsem volal na infolinku Alzy s dotazem, jak mám postupovat, když je to 5 měsíců po nákupu a bylo mi řečeno, že ji mám reklamovat, že mi buˇxd vrátí peníze nebo dají novou, podle výběru. Tak jsem učinil a 8.2. ji doručil na prodejnu. Včera mi přišlo vyjádření, že se reklamace zamítá, protože 1) nejde o záruční vadu a 2) je to 5 měsíců od nákupu (ve vyjádření je chybně uvedeno rok a půl).
Dále jsem si s jejich zaměstnanci na infolince vyměnil několik emailů, na které mi vždy odpověděli, že na zamítnutí trvají, protože reklamuji 5 měsíců po doručení a že mám povinnost si zboží prohlédnout bez zbytečného odkladu. Veškerou komunikaci s nimi přikládám.
Moc děkuji za pomoc.
Jan Kopecký


Produkt

Mikrovlnná trouba CANDY MIC 201 EX


Požadované řešení

Vrácení peněz, protože když mi po telefonu řekli, že mám podat reklamaci, jejíž vyřízení řeší vrácením peněz nebo výměnou podle mého výběru, tak jsem si pořídil spotřebič nový.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2023 09:46, před rokem

Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si zboží co nejdříve po převzetí překontrolovali. Zákon však spotřebiteli neukládá povinnost prohlédnout zboží bez zbytečného odkladu. Touto kontrolou se však dá předejít zbytečným problémům.

Obecně platí, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Při koupi použité věci však mohou strany zkrátit tuto dobu až na jeden rok. Zkrácenou dobu trvání odpovědnosti za vady je však třeba vyznačit v dokladu o koupi. Uvede-li prodávající v dokladu o zakoupení například pouze 6 měsíců, nebude se k tomu přihlížet a bude platit nejnižší přípustné zkrácení.

Prodávající nese odpovědnost i za vady použitého zboží. Pokud se zboží prodává s tím, že bylo už po nějakou dobu používané, je samozřejmě i v odpovídající míře opotřebené, proto se nemůže odpovědnost prodávajícího vztahovat na stav opotřebení v okamžiku jeho prodeje. V § 2167 odst. 2 občanského zákoníku je uvedeno, že vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.3.2023 12:12, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu.
Tento případ jsem ověřila, přičemž zákazník je povinen si ve svém vlastním zájmu zkontrolovat zboží po převzetí, nebo "bez zbytečného odkladu". V tomto případě nám poškození produktu bylo nahlášeno po příliš dlouhé časové prodlevě a není tedy zjevné, že poškození nebylo způsobeno používáním produktu.
Je mi líto, ovšem vyjdáření je z naší strany v tuto chvíli neměnné a pan Kopecký si může produkt na naší pobočce vyzvednout.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2023 21:39, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.4.2023 22:19, před rokem


Jan Kopecký

Tak stiznost se nachazi v takovem stavu, ze jak ctete vyse, Alza odmita vratit penize, prestoze dodala zbozi poskozene a tvrdi, ze “neni mozne dokazat, ze jsem si ho neznicil sam”, byt ze zakona musi oni dokazat, ze ho dodali v poradku.
Proto jsem podal podnet k Ceske obchodni inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.4.2023 10:03, před rokem

Dobrý den, děkuji za zprávu.
Z naší strany bylo již spotřebiteli podáno vyjádření opakovaně. Pokud bude mít zájem, může nám případné vyjádření od ČOI zaslat pro další řešení a samozřejmě mu poskytneme potřebnou součinnost.
V tuto chvíli tedy nemáme další reakci a proto prosíme o případné uzavření sporu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2023 11:56, před rokem

Děkujeme stranám za reakce.

Protože naše služba funguje na dobrovolnosti stran a společnost požadované řešení odmítla, může spotřebitel využít výše zmíněného mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat, zda řešení přes ČOI využije.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.6.2023 12:23, před rokem


Jan Kopecký

Dobry den,
pote, co jsem vyuzil mimosoudni reseni sporu za pomoci COI, spolecnost Alza zmenila nazor a vratila mi penize.
Verim, ze toto predatorske chovani Alzy nebudou tolerovat ani ostatni spotrebitele a nenechaji se jejich taktikou nekonecneho sdelovani odpovedi “ne” utahat.
Nejlepsi varianta je samozrejme u Alzy nenekupovat, a te se po teto zkusenosti budu drzet ja.
Dekuji dTestu za pomoc a rady, bez nich bych se asi nechal Alzou presvedcit, ze na nic narok nemam.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2023 12:23, před rokem

Dobrý den,

jak jsme již v poslední zprávě uváděli, v tuto chvíli tedy nemáme další reakci. Z naší strany bylo již spotřebiteli podáno vyjádření opakovaně.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 08:03, před rokem

Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.