Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26. 2. 2014 jsem na stránkách 12pm.cz objednala a zaplatila za zboží Ohřívač Karrimor, kde provozovatelem stránek je Ing. Lukáš Hrančík. Za tento produkt jsem předem uhradila 426Kc. Dne 10. 3. 2014 jsem obdržela odpověď "Vámi objednané zboží je trvale nedostupné". Provozovatele jsem znovu kontaktovala dne 3. 4. 2014 s dotazem, kdy mi bude částka za nedodané zboží navrácená. Odpověď: "částka za nedodané zboží Vám bude vrácena zpět na účet do 7 dnů". Doposud jsem žádné peníze neobdržela. Firma má nedostupní telefon a více na moje dotazy (poslední z dne 7. 12. 2014) přes formulář nereaguje. Přijetí správy, bylo přitom potvrzeno.
Zjistila jsem, že majitel Ing. Lukáš Hrančík provozuje i jiné stránky a to www.mobil4you.cz nebo www.joha.cz a mnoho dalších, kde jsem i majitele dne 25. 2. 2015 sehnala. Na můj dotaz odpověděl se slovy: "12pm vlastnila jiná firma a ta webové stránky odkoupila". Přitom jsem si s majitelem v dnech 2. 3. 2015 přes adresu eshop@12pm.cz vyměnila ještě pár e-mailu. Kde mi mimo jiné odporučil písemně zaslat žádost o vrácení částky na kolegu, který účtem, kde jsem své peníze zaslala, disponuje. Dne 9. 3. 2015 byla písemní žádost zaslána a obdržena. Dosud jsem nedostala žádnou odezvu. Ing. Lukáš Hrančík, již na e-maily nereaguje.
Objednavka ohřívač Karrimor
vrácení peněz.
|
Tweet |
Jestliže je smlouva zrušena od počátku, mají si strany vrátit vzájemná plnění, a to v ujednané době. Pokud tak nějaká strana neučiní v ujednané nebo stanovené době, ocitne v prodlení a je možné po ní požadovat úroky z prodlení. Pokud by peníze nebyly vráceny a bylo by třeba se nároku domáhat v soudním řízení, bylo by před podáním žaloby třeba zaslat subjektu tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Prodávajícím v tomto případě je osoba, která byla provozovatelem elektronického obchodu v době uzavření smlouvy. Jestliže po uzavření smlouvy došlo v tomto směru ke změně, záleželo by, zda na nový subjekt přešly závazky původního.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.