Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dňa 8.12.2014 som reklamoval tablet zakúpený 22.1.2014. Do 20.2.2015 sami zo servisu nikto neozval, tak som písomne odstúpil od zmluvy a žiadal vrátiť peniaze za tablet a pamäťovú kartu, ktorá bola s tabletom zaslaná do servisu. Odmietli moje požiadavky s tým, že tablet je bez vady a preto sa naň nevzťahuje 30 dňová lehota na vybavenie. Po viacerých neúspešných pokusoch o dohodu som sa obrátil na ČOI. ČOI jednoznačne potvrdila, že došlo k porušeniu zákona č.634/1992 Sb. Predajca aj napriek tomu odmieta vrátiť peniaze za tablet a neoprávnene zadržiava moju pamäťovú kartu. Dodnes nemám, tablet, peniaze ani kartu.
Tablet SYMFONY Second MID
Požadujem vrátiť peniaze, pamäťovú kartu a preplatiť náklady na poštovné, ktoré mi vznikli zbytočnými prieťahmi.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může spotřebitel odstoupit od smlouvy. Pokud prodávající reklamaci neuznal s tím, že věc není vadná, soud by se v řízení ohledně nároku na odstoupení zabýval tím, zda z pohledu spotřebitele na věci vada byla.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší, spotřebitel proto může požadovat vrácení zaplacené částky v určené lhůtě. Pokud by během ní peníze vráceny nebyly, prodávající by se ocitl v prodlení a spotřebitel by mohl požadovat úroky z prodlení.
Pan Sjekel k nám zaslal poštou na reklamaci zboží, aniž by se předtím seznámil s Reklamačním řádem naší společnosti.
Zboží, které nám pan Sjekel zaslal není vadné. Zboží pan Sjekel reklamuje po více jak 6-ti měsících od převzetí, tudíž dle zákona nejde o vadu při převzetí zboží a musíme konstatovat, že zboží nemá dle §2099 zákona 89/2012 žádné vady.
S panem Sjekel jsme v intenzivní komunikaci a detailně jsme mu popisovali, že nemůžeme ručit za funkčnost software třecích stran, tudíž software jehož nejsme výrobcem. Vysvětlovali jsme jak má tablet používat, nehledě na detailní návod v českém jazyce, který pan Sjekel má od počátku pořízení k dispozici.
Panu Sjekelovi jsme také uváděli zákonné normy, které se jeho případu týkají.
Panu Sjekelovi jsme dokonce na naše VLASTNÍ náklady zaslali funkční zboží zpět, avšak pan Sjekel zásilku ZÁMĚRNĚ nepřijal a tím zmařil námi hrazené poštovné. Na to jsme pana Sjekela vyzvali, že zásilku na naše náklady již znovu posílat nebudeme a může si ji vyzvednout v místě naší provozovny.
Není pravda, že ČOI, kterou na nás pan Sjekel poslal, podala rozhodnutí, že naše společnost jednala v nesouladu se zákonem. Takové rozhodnutí ČOI nevydala a nemáme jej k dispozici, jakožto jsme jediný subjekt, který toto rozhodnutí má obdržet. S ČOI plně spolupracujeme a podáváme veškeré dokumenty a vysvětlení k tomuto případu.
Proto musím bohužel konstatovat, že pan Sjekel není v právu.
Celý případ na nás budí dojem, že pan Sjekel si vybral zboží, které nechtěl, a nyní jej po více jak 11-ti měsících chce vrátit skrze fiktivní vadné plnění. To však není bohužel možné.
S úctou
Servatech s.r.o.
Nie je pravda, že ČOI nevydala rozhodnutie o porušení zákona na ochranu spotrebiteľa. Toto rozhodnutie mám k dispozícii a prikladám ho v prílohe. Nie je pravda, že firma Servatech s.r.o. je so mnou v intenzívnej komunikácii. Na žiadny písomný podnet poslaný doporučene poštou som nedostal odpoveď. Nie je pravda, že tablet nebol vadný. Ak by bol bez vady, tak prečo nebola reklamácia do 30 dní zamietnutá ? Tablet mi zaslali až po odstúpení od zmluvy po viac ako 60 dňoch keď som sa informoval v akom stave je moja reklamácia. Po odstúpení od zmluvy a uplynutí 30 dňovej lehoty som nemal dôvod tablet prevziať. A chýba mi vyjadrenie z akých dôvodov mi neoprávnene zadržiavajú pamäťovú kartu, o ktorú som niekoľkokrát žiadal. A len na dokreslenie. Na internete píše množstvo nespokojných zákazníkov firmy Servatech s.r.o. ktorí dopadli tak ako ja. Všetci popisujú rovnaký postup. Firma Servatech s.r.o. nedodrží 30 dňovú lehotu, potom tvrdí, že výrobok je bez závady a odmieta vrátiť peniaze. Silno mi to pripomína spôsoby firmy šmejdi. A nakoniec. Chcel som sa s firmou Servatech s.r.o. dohodnúť mimosúdne. Vidím, že z jej strany nie je najmenšia ochota, tak už pripravujem podanie na súd.
V tomto případě se nejedná o správní rozhodnutí. Nicméně ČOI konstatuje, že fakta svědčí o tom, že reklamace nebyla vyřízena v zákonem stanovené lhůtě a z toho důvodu bude vůči prodávajícímu provedeno sankční opatření.
Spotřebitel je v souladu s ustanovením § 2165 občanského zákoníku oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Kupující toto učinil. Oproti tomu prodávající má povinnost reklamaci přijmout a vyřídit ji nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Marné uplynutí této lhůty se považuje dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele za podstatné porušení smlouvy, které zakládá spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Dobrý den,
jsem rád, že i dTest potvrzuje, že pan Sjekel nemá pravdu, a že ČOI nevydala závěr své kontroly, pouze konstatovala, že fakta svědčí o něčem. Avšak toto vyjádření ČOI vydala předčasně a nečekala na všechna fakta, či dokonce nebrala některá fakta, které jsme ČOI doložili, v úvahu.
Upozorňuji, že naše společnost se ke svým zákazníkům chová naprosto korektně a samozřejmě v souladu se zákonem, či mnohem solidněji než-li zákon vyžaduje. Tím je důkaz, že jsme panu Sjekelovi zaslali zboží na naše náklady, ačkoliv vadné není. Avšak naše náklady na poštovné pan Sjekel zmařil a zásilku odmítl.
Pokud zmiňujete §2165, tak musíte také zmínit §2099. §2165 konstatuje, že kupující má právo uplatit vadu, to je samozřejmé. Ovšem také si kupující musí uvědomit, že zboží je vadné pouze pokud naplňuje ustanovení §2099. Přitom jde-li o spornou vadu tak naplnění §2099 je zapotřebí po 6-ti měsících od koupi prodávajícímu prokázat ( s prodejcem doporučujeme nejdříve vadu konzultovat), nejlépe osobním přístupem kupujícího. To je naše rada pro kupující. Prvotní je zapotřebí si uvědomit, zda zboží je v rámci Reklamačních řádů a §2099 opravdu vadné a pak dle §2165 uplatňovat právo z vadného zboží. Jelikož §19 odst. 3 je uplatněn pouze v případě zahájení řízeno o odstranění vady (reklamace), tedy pouze u opravdu vadného zboží.
S pozdravem
Servatech s.r.o.
Je iba jediná pravda na svete a tú má pán Plechata. Ani ČOI ani zákazník ho nezaujíma. ČOI rozhodla podľa zákona a nič nezmení skutočnosť, že reklamácia nebola vybavená v zákonom stanovenej lehote. A na základe tejto skutočnosti mám právo odstúpiť od zmluvy. No a o serióznosti firmy SERVATECH s.r.o. vypovedajú aj podobné skúsenosti iných, ktorých sa firma snaží dobehnúť podobne ako mňa. No ale v mojom prípade idem ďalej. Keď sa nedá dohodnúť po dobrom treba pritvrdiť. A aby som pánu Plechatovi pripomenul aj skúsenosti iných, ktorí sú všetci klamári podobne ako ja tak niektoré z nich tu zverejňujem.
UPOZORNĚNÍ - Část textu komentáře spotřebitele byla odstraněna, jelikož obsahovala text zkopírovaný na jiných webových stránkách. Jednalo se o recenze z portálu Heureka.cz.
Vážený pane Sjekele,
Nebyl jste spokojený se stavem řešením Vaší reklamace, šlo o zboží zakoupené před rokem. Avšak zboží jste do naší firmy zaslal funkční bez projevení vady zboží. Přitom jste před odesláním nic s naší firmou nekonzultoval a o stav zboží jste se začal zajímat až po téměř dvou měsících. Se zbožím jste navíc zaslal neodpovídající dokumenty.
Opravdu už nevíme jak Vám jinak česky vysvětlit, že co Vaše věta to nepravda a lež. Copak Vám nestačí vyjádření dTestu, že ČOI nevydala rozhodnutí, ale pouze konstatovala svůj názor k věci?
Mám pocit, že žijete nejenom v jiném státě, ale také na jiné planetě.
V předchozím Vašem příspěvku jste vykopíroval několik recenzí podobně neprávem nespokojených našich zákazníků, a to vykopíroval z minulosti, která nemá s přítomností nic společného. Avšak vykopíroval jsme pouze reakci JEDNÉ strany, PROČPAK jste také nepřidal vykopírované NAŠE reakce a odůvodnění proč se dělo tak či onak v každém detailním případě? Tak prosím tak učiňte a vykopírujte CELÝ text, text ve kterém odůvodňujeme proč jsme jednali jak jsme jednali. Ke každému negativnímu komentáři se vyjadřujeme a vysvětlujeme proč vznikl a jaké byly podklady pro rozhodování. Může se stát, že některému zákazníkovi tyto důkazy nestačí a svůj hněv si vylévá veřejně. Tak jako Vy nyní. Ovšem 100% těchto příspěvků není oprávněných a my na ně vždy reagujeme a ostatním zákazníkům vysvětlujeme co se jak stalo.
Vy pane Sjekele patříte mezi osoby, které svým jednáním hodně přehání. Do věci zatahujete ostatní a jiné další osoby, které tímto Vaším jednáním pouze trpí a jiné další osoby uvádíte v omyl.
Celou věc s ČOI intenzivně řešíme, ČOI prozatím nevydala žádné konečné stanovisko, jednáme v právu, dle dobrých mravů a za tím si stojíme. Veškeré naše kroky jsou v souladu se zákonem. Velmi nás mrzí Váš přístup a veřejné pomlouvání naší společnosti. Kdybychom byli takoví podvodníci jak tvrdíte, jistě bychom již nefungovali a nestálo by za námi takové množství spokojených a vracejících se zákazníků, kterých si velmi vážíme. Snažíme se vyhovět a zavděčit všem, avšak Vy naše snahy odmítáte (např. odmítnutí námi zdarma zaslané zásilky funkčního zboží k Vám-podání neoprávněného podnětu ČOI). Je velmi těžké se s Vámi domluvit. Co se týče cenzury na Facebookových stránkách, vyhrazujeme si, tak jako každá společnost působící na sociálních sítích, právo úpravy obsahu stránek v rámci nepravdivých a urážlivých příspěvků. Tímto bychom Vás chtěli požádat o ukončení poškozující komunikace skrze internetové diskuze. Pokud máte jakýkoliv dotaz, podnět či připomínku, řešte jej skrze náš email, prosím.
S pozdravem
Servatech s.r.o.
Prodávající odpovídá kupujícímu za veškeré vady prodaného výrobku, které měl již při převzetí, nehledě na to, že zboží nebo jeho součásti sám nevyrábí.
Pokud se kupující domnívá, že zboží je vadné, má prodávající povinnost přijmout toto zboží k reklamaci a posoudit, zda tu vada je či není, případně z jakého důvodu vznikla. Bylo-li zboží prodejci zasláno k reklamaci a ten se k věci déle jak 30 dní nevyjádřil, mohl kupující důvodně předpokládat, že prodávající přijal reklamaci k vyřízení i přes to, že mu nebylo dáno písemné potvrzení podle § 2173 obč. zák. Po marném uplynutí 30 ti denní lhůty je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.
Už pol roka sa tu dohadujeme o ničom. Konečne ste veci podali priamo, čo ja tvrdím už od začiatku. Ak by sa na tablete nevyskytovala vada tak by som ho nereklamoval. Keď som ho reklamoval a predajca by zistil, že je bez vady, mal mi ho okamžite poslať späť, najneskôr do 30 dní. Ak by sa vada znovu vyskytovala znovu by som ho reklamoval. Taký je štandartný postup. Ale predajca mi vyčíta, že som sa oň začal zaujímať až po dvoch mesiacoch. No samozrejme. Trpezlivo som čakal, lebo viem, že má na to 30 dní. Dal som mu ďaľších 30 dní čas a keď sa ani po 60 dňoch nič nedialo, tak som odstúpil od zmluvy. Predajca ma ale presviedčal, že ak je výrobok bez vady, tak sa naň žiadna reklamačná doba nevzťahuje. Tak som sa ho spýtal, že ak by som sa neozval do kedy by čakal. Rok ? 5 rokov ? Keď sa s predajcom nedalo nijako dohodnúť podal som podnet na ČOI. ČOI sa jasne a v zákonom stanovenej dobe do 30 dní vyjadrila, že bol porušený zákon na ochranu spotrebiteľa a tým je to medzi mnou a ČOI uzavreté. Tento záver už nik nezmení. Teraz ČOI rozhoduje o postihu voči predajcovi, čo nemá na vzťah predajca - kupujúci žiadny vplyv. Pán Plechata stále nechápe dve základné veci, ktoré sa mu márne snažím vysvetliť. Predajom veci vzťah medzi predajcom a zákazníkom nekončí, ale 24 mesiacov ručí, že výrobok bude fungovať bez vady. A nechápe ani to, že ja od neho vlastne nič nechcem. Ja som za tablet riadne zaplatil a keď je vadný a nebol opravený do 30 dní požadujem svoje peniaze späť. Ak by tak učinil tak by bol na nule. Nakoniec mi ich bude nútený vrátiť aj tak ale pokutu, ktorú mu vyrúbi ČOI, úroky z omeškania, a prípadné súdne trovy bude pre neho čistá strata. Alebo si myslí, že mu ich veľkoryso darujem ? A že zo správania pána Plechatu mám pocit ako by som nakúpil vo firme Šmejdi je prirodzené. Takto sa v 21 storočí k zákazníkovi nespráva už asi žiadna firma okrem spomínaných šmejdov.
Prajem pekný deň a pevné nervy !
Ladislav SJEKEl
Bylo-li od smlouvy platně odstoupeno, mají si strany vrátit vzájemná plnění. V takovém případě by měl spotřebitel jednostranně určit prodávajícímu lhůtu k vrácení finančních prostředků. Pokud by tato lhůta nebyla dodržena, bylo by možné vymáhat též úroky z prodlení.
Stížnost v tuto chvíli přeřazujeme na společnost, neboť se domníváme, že by měla mít možnost se k věci znovu vyjádřit. Pokud se nepodaří spor vyřešit, budeme nuceni stížnost uzavřít pro nedosažení dohody a odkázat strany na soudní řízení.
Společnost již neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.