Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podávám stížnost na neprovedení záruční opravy části polyuretanového nástřiku a nátěru UV filtru na střeše našeho rodinného domu. Práce byly předány protokolem dne 9.7.2011 se zárukou na 120 měsíců. Písemnou reklamaci jsem podal 8.6.2021 se všemi doklady (protokol o předání stavby, fotodokumentace). Mám doklad o odeslání i o doručení písemné reklamace. 16.7.2021 jsem reklamaci telefonicky urgoval, bylo mi řečeno že ji nemají, abych ji poslal mailem. Učinil jsem tak i když už doba pro vyřízení uplynula. Druhý den, 19.7.2021, jsem obdržel zprávu , že ve vhodné době provedou opravu. 20.7.2021 jsem jim odpověděl na jejich dotazy z 19.7.2021 a chtěl jsem upřesnění ceny práce kterou nabízeli ještě navíc. Od té doby se však neozvali i přes mé další mailové urgence.
23.7.2022 jsem se s nimi telefonicky spojil, opět jim vysvětlil o co jde, na nic si nemohli vzpomenout. Bylo mi však slíbeno, že vyřízení reklamace bude zahrnuto do plánu prací.
Podrobnou korespondenci uvádím v části "Další informace"
Provést opravu poškozeného polyuretanového nástřiku a nátěru UV filtru na střeše našeho rodinného domu.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Pokud bylo spotřebiteli slíbeno, že oprava bude provedena, je pro společnost tento slib závazný. Obecně totiž platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.