Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Firma Globalsec se distancovala a dokonce mi zrušila sama termín instalace po zjištění že o službu nemám zájem. Firmu Aaa auto jsem již 3x kontaktoval, že službu nechci ale, vždy mne odkáží na to, že mi zavolá příslušné oddělení. Což mne zatím bohužel nekontaktovalo. Jelikož já ani firma Globalsec nemá se zrušením služby problém. Žádám Aaa auto o zrušení smlouvy dohodou a vyplacení již zaplacené částky na účet. Služba mi byla vnucena při prodeji (dlouhé čekání a stopadesát papírů k podpisu). Děkuji Kmínek
Služba GS PassiveWeb EU pro vůz Renault Megane spz: ***
Zrušení smlouvy a vyplacení již uhrazených peněz.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že zakoupení zmiňovaného doplňkového produktu je podmíněna nějaká výhoda, ačkoliv zákazník o tuto službu neprojevil zájem ani mu ze strany prodejce nebyl sdělen relevantní důvod nezbytnosti této služby, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednaný produkt.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kmínku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z obchodního oddělení. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc náležitě vysvětlili, také Vám byl zaslán doporučená dopis. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.