Společnost


Driveto s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65281Neoprávněné úhrady oprav a poškození

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2023, před rokem

Šárka Walczaková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Leasingová společnost Driveto s.r.o. u níž jsem měla operativní leasing ukončený 5.10. 2022. Po mě po 5 ti měsících žádá uhradit 2 další faktury za další pojistnou událost a poměrnou částku za opotřebení brzd.

Auto jsem leasingové společnosti odevzdala 6.9.2022.
Nájem za automobil jsem byla nucena platit až do 5.10.2022 (prý dokud auto po odevzdání neprohlédnou a neopraví škrábance).
Následně 7.10. mi přišla dofakturace dodatečných nákladů za vady 27 000 Kč (pojistné události, odřené disky kol). Přišla mi pouze výzva k úhradě a po zaplacení faktura. Žádný dokument, jak přišli na sumu týkající se opravy disků a podobně. To vše jsem zaplatila v termínu. Navíc po mě chtěli zaplatit díl z kufru auta (plato kufru), který jsem ani nedostala při jeho převzetí do užívání. Bohužel jsem ale nikde neměla zápis o tom, že mi tento díl nedali. Chtěli po mě při odevzdání auta zaplatit i tento díl, nakonec jsme se dohodli, že jim zaplatím pouze 50 % z toho dílu (dalších 4 306 Kč). To jsem taky zaplatila.

22.2.2023 mi přišla další výzva k úhradě za pojistnou událost "zrcátko" 5 000 Kč. Náš smluvní vztah už ale byl podle smlouvy ukončený, dofakturaci jsem zaplatila už v říjnu.
28.2.23 přišla další výzva k úhradě za opotřebení brzd 3 141 Kč. Uvedli, že je to 20 % z celé částky výměny brzd, další poměrné části prý fakturují současnému a minulému uživatele vozu (minulý uživatel odevzdal auto pře 2,5 lety a oni po něm nyní chtějí uhradit část brzd). K této výzvě k úhradě mi poslali rozpis nákladů z autoservisu a jejich vypočítaná částka vůbec nesedí na úkony, které se týkaly pouze brzd a z ní 20 %.

Já jsem si auto pronajala s nájezdem 9 000 km a vrátila ho s nájezdem 19 000 km za 2 roky (logicky jsem brzdy až tak moc opotřebovat nemohla, jezdím jen po městě a pomalu).

Poradila jsem se se svým advokátem, který mi potvrdil, že už na žádnou z dalších plateb nemají nárok. Podle smlouvy jsme spolu jasně ukončili smluvní vztah začátkem října potom co proběhla dofakturace. Dokonce mi řekl, že mi měli dát vyrozumění, za co přesně mi tehdy účtovali 27 000 Kč jako dofakturaci a z čeho tu částku kalkulují, už to prý bylo sporné.

Na všechno jsme je upozornila maily, reagovali tak, že je to u nich běžná praxe. A důvodem proč po mě nyní žádají další platby je, že jim jejich partner LeasePlan od nějž auta pře pronajímají vyčíslil další opravy. Já ale mám smlouvu pouze se společností Driveto s.r.o. nemám s LeasePlanem nic společného a o jejich partnerství jsem vůbec nic nevěděla.

Všechny dokumenty a emaily vám mohu poskytnout.


Produkt

Operativní leasing na auto Peugeot 2008 na dobu neurčitou


Požadované řešení

Aby tato společnost přestala používat nekalé praktiky a šidit své zákazníky, nic méně mi radost neudělá. Každý nemá na to platit si konzultaci advokáte cca 80 % lidí jim prostě zaplatí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2023 13:03, před rokem

V obchodních podmínkách je uvedeno, že poskytovatel je před tím, než převezme vozidlo zpět, oprávněn zkontrolovat stav vozidla. Stav vozidla včetně stavu km na tachometru bude zaznamenán v protokolu o převzetí vozidla. Podpisem protokolu o převzetí vozidla klient nebo jím pověřená osoba potvrzuje zjištěná poškození a/nebo opotřebení vozidla nad rámec běžného opotřebení.

Poškození vozidla, které klient neodstranil, je poskytovatel oprávněn nechat na náklady klienta opravit. Poskytovatel posoudí opotřebení vozidla nad rámec obvyklého opotřebení a odhadne náklady na uvedení vozidla do stavu odpovídajícímu obvyklému opotřebení. Poskytovatel je oprávněn vyúčtovat klientovi úhradu těchto nákladů v rámci závěrečného finančního vyúčtování.

K datu ukončení smlouvy provede poskytovatel závěrečné finanční vyúčtování vzájemných závazků a pohledávek obou smluvních stran.

Z toho vyplývá, že po ukončení závazku nemá podnikatel právo po spotřebiteli požadovat další úhradu, která nebyla zahrnuta v závěrečném finančním vyúčtování.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2023 17:23, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2023 16:56, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.