Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Žena si zde objednala dvoje stejné boty ve dvou velikostech, aby si doma vyzkoušela správnou velikost obuvi a pak jsme bláhově doufali, že jeden pár nenošených bot v nevyhovující velikosti budeme moci vrátit. Dle instrukcí spolecnosti CCC byly boty zaslaný přes PPL a o přijetí zásilky do přepravy máme SMS i s číslem zásilky a potvrzení o přijetí na PPL parcelshop. Následně se Nám ozvalo CCC, že jim přišla jiná obuv, což jsme vyloučili, zaslali jsme správnou obuv a postupovali dle instrukcí spolecnosti CCC. Po dvou a půl měsících dohadů, kde boty CCC ztratilo Nám přišel e-mail, že reklamace byla zamítnuta, peníze nebudou vráceny. Upozorňuji na to, že jsme Žádnou reklamaci nepodávali a vraceli jsme zboží ve 14 denní lhůtě v souladu ustanovení občanského zákoníku. Společnost CCC má zřejmě potřebu se obohatit na Svých zákaznících, pokud se nejedná o pochybení jednotlivce...
Požadujeme neprodleně navrátit platbu za vrácenou obuv. Nyní nemáme ani boty, ani peníze !
Lodičky DeeZee, zelené, velikost 36
Požaduji neprodleně navrátit platbu za vrácenou obuv. Nyní nemáme ani boty, ani peníze !
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, zasílám vyjádření našeho zákaznického servisu:
Jedná se o objednávku z našeho eshopu na jméno Zuzana Šindelářová. Zákaznice tvrdí, že nám dne 4.1.2023 vracela 1 pár dámské obuvi níže DeeZee, KL-YF3088-2, zelená barva, vel. 36 z objednávky č. 6042947416-01, a to prostřednicím smluvního dopravce PPL. Zákaznice nám zaslala screenshot s SMS zprávou a údajným trasovacím číslem vratné zásilky. Po prověření s dopravcem PPL nám bylo sděleno, že trasovací číslo odpovídá zásilce, která byla paní Šindelářové doručována někdy v minulosti, v roce 2019 (nejednalo se o zásilku z našeho eshopu), přičemž toto trasovací číslo nemůžeme považovat za potvrzení odeslání vratné zásilky k objednávce z našeho eshopu. V návaznosti na výše uvedené jsme znovu prověřovali podání vratné zásilky u dopravce, zákaznice však nebyla schopna upřesnit název ani adresu parcel shopu PPL, kde zásilku vracela, uvedla jen, že zásilku podala k vrácení v Karlových Varech. Proto jsme zákaznici požádali o zaslání čestného prohlášení s vlastnoručním podpisem, popisem zásilky a informací, kdy a kde vratnou zásilku podala, abychom mohli uplatnit reklamaci na případnou ztrátu vratné zásilky u dopravce PPL. I přes opakované výzvy nám nebylo zákaznicí čestné prohlášení dodáno. Zákaznici jsme se pokoušeli kontaktovat opakovaně písemně i telefonicky, zákaznice s námi přestala komunikovat. Dnes ráno nám zákaznice zaslala krátkou zprávu s informací, že předává stížnost na ČOI a že nám přijde platební příkaz od jejího právního zástupce. Zákaznici jsme dnes opět písemně vyzvali k poskytnutí požadovaného čestného prohlášení, abychom mohli záležitost dořešit.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
S ohledem na výše uvedené stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést potřebné údaje o zaslání zásilky. Spotřebitel je povinen prokázat, že zboží odeslal (resp. předal dopravci). Jestliže tak neučiní, ocitá se v prodlení a dle § 1832 odst. 4 prodávající nemusí peněžní prostředky vrátit do doby, kdy spotřebitel prokáže, že zboží odeslal.
Dobrý den, že 4.1. Máme potvrzeno od PPL v sms zprávě zaslané v 13:56, že přijali zásilku dle požadavků prodejce do přepravy a 5.1. se Nám ozval prodejce CCC se zprávou na E-Mail v následujícím znění, kde I screenshot zasílám přílohou: Datum: 5. 1. 2023 15:58:32
Předmět: [#619873221] vratka zboží CCC
CCC Shoes & Bags
Dobrý den, paní Šindelářová,
dnes nás kontaktoval sklad, který obdržel Vaši vratku zboží, zakoupeného přes náš eshop CCC.
V zásilce se nacházelo toto zboží:
ADIDAS RUNFLCON 2.0 FY9496
https://ccc.eu/cz/detske/divci/sportovni/sportovni-obuv-adidas-runfalcon-2-0-fy9496-bila-1
Bohužel toto zboží neevidujeme v žádné z Vašich objednávek. Mohla bych Vás tímto požádat o informaci, zda jste toto zboží vracela a případně k jaké objednávce zboží patří?
Předem Vám děkuji za odpověď.
Děkujeme za zprávu.
V případě dalších dotazů jsem Vám k dispozici.
Ivana Křížová
Team CCC
Naše další vyjádření: Nesouhlasili jsme s tím, že by jsme někdy zaslali boty Adidas, jelikož jsme je nikdy nezakoupili a dokonce se jedná o dražší zboží, než vracíme v zákonné lhůtě a od té chvíle Nás prodejce CCC začal osočovat, že jsme žádné zboží nevrátili. Jedná se o jasné pochybení jejich skladu, kde jsme zboží zaslali a na straně CCC došlo k pochybení. Na podporu mohu uvést i to, že dle největšího Českého srovnávače zboží po přečtení recenzí nejsme jediní a ty samé informace jsme se od ostatních zákazníků dočetli i u největšího Českého vyhledávače.
Mobilní operátor je Nám schopen za poplatek vystavit lokalizační data s potvrzením o doručení sms od PPL, samotné CCC Nás výše zcela tendenčně a lživé osočuje ale samotný pracovník CCC se sám usvědčil e-mailem dne 5.1., že zásilku přijali ale zásilka obsahovala boty Adidas. Jak v tuto chvíli tedy nemůžeme mít peníze ani jakékoliv boty ? Samotné CCC přiznává přijetí boty Adidas...
Bohužel toto jednání prodejce CCC hraničí s podvodem. Naše boty nemohou na skladě nalézt, tak je jednodušší začít tvrdit, že jsme je nikdy neposlali a přijít s výše smyšleným tvrzením. Věc již jen z principu rozhodně nenecháme být a v případě nedořešení půjdeme do soudního sporu, kde náklady ponese žalovaný jakožto CCC.
Společnosti D-Test rádi poskytneme další důkazy ve věci. Zde Bohužel nelze nahrát veškeré přílohy.
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.
Jestliže spotřebitel zaslal zboží zpět, společnost má povinnost vrátit peněžní prostředky. Pokud by spotřebitel zaslal jiné zboží, jednalo by se o porušení zákona z jeho strany, přičemž by se společnost následně mohla dovolávat bezdůvodného obohacení z jeho strany. V tomto případě však mohlo dojít k interní chybě společnosti při přebírání zásilek.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby na vyjádření spotřebitele mohla reagovat.
Dobrý den,
Níže vyjádření za CS:
Kolegyně opravdu kontaktovala paní Šindelářovou dne 5.1.2023 kvůli vratné zásilce, jejímž obsahem bylo zmiňovaná obuv Adidas RUNFLCON 2.0 FY9496. Po prověření s paní Šindelářovou a zejména s dopravcem PPL jsme zjistili, že obuv Adidas byla odeslána na náš sklad jinou zákaznicí, na parcel shopu PPL došlo ze strany obsluhy k chybnému zadání/překlepu v čísle vratné zásilky, proto jsme usuzovali, že zásilku odeslala paní Šindelářová, nicméně tato informace byla prověřena, odesílatel zásilky dohledán a vratka zpracována. Číslo vratné zásilky, které uvedla paní Šindelářová jako referenci k její vratné zásilce, neodpovídá vratnému kódu, který paní Šindelářová obdržela od našeho e-shopu společně s instrukcemi pro vrácení zboží (náš e-shop používá zcela jinou číselnou řadu pro vratné zásilky než je číslo zaslané paní Šindelářovou). Od PPL jsme opakovaně dostali informaci, že zásilka č. 40084475079, jejíž příjemkyní byla paní Šindelářová, je z roku 2019. Zboží z objednávky paní Šindelářové na náš sklad doručeno nebylo. Dopravce prověřil všechny parcelshopy PPL v Karlových Varech, zásilka nebyla dohledána, zákaznice bohužel není schopna upřesnit, ve kterém parcelshopu PPL zásilku vracela. Zákaznice byla opakovaně požádána o dodání čestného prohlášení o odeslání vratné zásilky kvůli dořešení reklamace s dopravcem PPL, přičemž jí bylo písemně přislíbeno, že pokud čestné prohlášení dodá, bude jí částka vyplacena. Dodnes nám nebylo čestné prohlášení doručeno. Žádáme proto paní Šindelářovou o dodání čestného prohlášení, veškeré instrukce byly odeslány na její emailovou adresu zadanou do její objednávky
Společnost CCC tu jen bohužel lže. Jak by mohla zásilka být z roku 2019, když je sms o přijetí zboží s kódem zásilky z 4.1.2023 ??? Máme k tomuto již i potvrzení. Vždyť od Nás zásilku přijali a teď lžou a nepřiznají pochybení skladu.
Navrácení zboží přes PPL vyžaduje společnost CCC a ta Vám sama vygeneruje kód, který nahlasíte, že v tomto mají neskutečný bordel potvrzují další zákazníci na největším srovnávači cen (heure*a.cz)
Je zde za poslední měsíce několik podobných problémů, každý si to zde může přečíst. Doslova se zde lidé vyjadřují k nemožnosti vrácení a získání peněz zpět, k problémům s cisli zásilek PPL, které generuje CCC atd...
Zde přikládám E-Mail od CCC ohledně zamítnutí Našeho nároku na vrácení peněz:
Vážená paní Šindelářová,
velmi nás mrzí vzniklá situace. Rádi bychom Vás ujistili, že jsme vrácení zboží z Vaší objednávky opakovaně prověřovali s dopravcem, který měl zajišťovat přepravu vratné zásilky. Dopravce nás opakovaně informoval o tom, že trasovací číslo, které jste nám poskytla jako odesilatel zásilky jako referenci o předání zásilky do přepravy, bylo přiděleno k zásilce, která Vám byla doručována v roce 2019. Z tohoto důvodu jsme od Vás opakovaně požadovali čestné prohlášení, viz. předchozí komunikace, abychom mohli dořešit reklamaci pro podezření na ztrátu vratné zásilky s dopravcem, který měl zásilku v přepravě a mohli Vám vrátit platbu za vrácené zboží.
Jelikož z Vaší strany nebyla v tomto ohledu poskytnuta dostatečná součinnost, nereagovala jste na naše zprávy ani telefonáty a čestné prohlášení jste nám neposkytla, byla Vaše žádost na vrácení platby zamítnuta.
V příloze je detail SMS s datem potvrzení o přijetí Naší vrácené zásilky. Nechápu, proč by jsme měli my psát nějaké prohlášení, to je Váš bordel v CCC, že jste zaměnili zásilku pod vaším kódem. Vylučuji, že jste zásilku od PPL nepřevzali, jelikož by jste pod kódem nepřijali boty Adidas.
Rozhodně toto Vaše podvodné jednání v CCC nenecháme být, zboží bylo placeno kartu, tudíž okamžitě navraťte dobrovolně peníze zpět na kartu. Banka Nás již informovala, že pokud to neuděláte dobrovolně, podá se žádost přímo na karetní společnost.
Naposledy Vás využíváme k navrácení platby!
Žádáme prosím též D-Test o vyjádření. Děkujeme.
Děkujeme stranám za vyjádření.
Z výše uvedeného je evidentní, že nelze dospět k dohodě stran - společnost podmiňuje vrácení peněz čestným prohlášením spotřebitelky, která jej odmítá dodat.
Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.
Spotřebitelka se však může obrátit na Českou obchodní inspekci (viz výše; případně na adr.coi.cz). V případě potřeby další právní konzultace může také využít naší telefonické poradny na čísle 299 149 009.