Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednala jsem si prémiovou kolekci Tatra 603, rozsah čísel 130 (35 balíčků). Po uhrazení 31 balíčku kartou přes jejich platební bránu v zákaznickém profilu, se platba nespárovala, ale peníze z mého účtu si strhli. Je to již 10 týdnů, neustále volám na zákaznickou linku, píšu emaily s potvrzením z banky, že platbu dostali a jejich odpověď - čekejte až fyzicky v Itálii platbu přiřadí. Také jsem od nich obdržela i poslední výzvu před soudním vymáháním. Zaplatila jsem za kolekci 30 tisíc korun a je mi k ničemu, když nemám chybějící poslední zásilky a ještě žiji ve strachu, že bude na mě uvalena exekuce i když nic nedlužím.
Tatra 603
Přiznání platby, doposlání posledních zásilek a omluva
|
Tweet |
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat neprodleně společnost De Agostini Publishing S.p.A. (tak jak již spotřebitel podle popisu stížnosti učinil), nejlépe doporučeně s dodejkou na adrese P. O. BOX 69, Černokostelecká 20, 100 00 Praha 10 a upozornit společnost na to, že spotřebitel již za zboží zaplatil, a proto není povinen částku uvedenou na faktuře (upomínce) platit.
Pokud spotřebitel postupoval podle pokynů podnikatele a navíc může prokázat (např. výpisem z účtu), že peníze byly společnosti řádně zaslány, neměla by společnost po spotřebiteli finanční částku znovu požadovat.
Vymáhá-li podnikatel pohledávku po spotřebiteli, má podnikatel povinnost dokázat, že vymáhaná pohledávka vznikla a trvá. V okamžiku, kdy podnikatel dokáže, že pohledávka doopravdy vznikla, přechází důkazní břemeno (povinnost dokazovat) na spotřebitele, který by měl dokázat, že pohledávku uhradil.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.