Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.12. 2022 mi firma Canaba předala dům. Ke kolaudaci bylo nutné měření radonu v domě. V domě byly naměřeny vysoké hodnoty radonu , který je nebezpečný . Radon měřili dva specialisté v tomto oboru . Oba nezávidel na sebe a jeden byl ze strany Canaby.
Na domě nebylo a není možné bydlet než dojde k odstranění závady . Canaba komunikuje minimálně žádná seberexlexe.
Byli vyzváni mým právním zástupcem k odstranění závady , bez odpovědi.
V domě jsem měla bydlet od 14.12. 2022 je 8.3. 2023 a v domě stále nelze bydlet . Bohužel musím platit jinde 10 .000 korun měsiční náklady a v novém domě cca. 12000 korun náklady. Ale na prvním místě je pro mě zdraví a odstranění této zdraví škodlivé závady .
Žádám po firmě okamžité odstranění závady
Dům Ideal city Canaba
1. Odstranit trvale závadu
2. Kompenzovat vzniklé škody a psychický stres.
|
Tweet |
Podle § 2605 občanského zákoníku platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: CANABA - Pozemní stavby, s.r.o., Štětkova 1001/5, 14000 Praha.
Po uplynutí přiměřené doby nad rámec domluvené doby dokončení díla může spotřebitel požadovat náhradu škody ve výši měsíčních nájmů v jiném domě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.