Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
V r. 2019 jsem letěla do Řecka a při zpáteční cestě mi na letišti sdělili, že nemám zaplacené zpáteční zavazadlo, i když bylo. Po dlouhé debatě jsem byla donucena zavazadlo znovu zaplatit s tím, že po návratu vše doložím a částka mi bude vrácena. Zavazadlo jsem měla skutečně hrazeno, uplatnila jsem tedy 17. 7. 2019 reklamovala a vše doložila. Po dotazech e-mailem mi nikdo neodpověděl, psala p. Lažanskému - ombudsmanovi smartwings, bez odpovědi. Na tel. dotaz, jak to s reklamací vypadá, mi bylo odpovězeno, že jsem v pořadí na 4. listu reklamací. Již je to 3,5 roku a stále bez odpovědi. Byla jsem donucena zaplatit 35 euro, na které mám doklad. Na reklamaci je ze zákona 1 měsíc, ale boužel, stále nic. Jsem rozhodnuta se obrátit na ČOI.
Požaduje navrácení neoprávněně převzaté částky 35 euro.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka platila zavazadlo podruhé, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.