Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#65302Dvojí zaplacení zavazadel - absolutně žádná reakce na reklamaci z r. 2019

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 hodin 23 minut

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2023, před rokem

Ivana Svobodová

Znění stížnosti

V r. 2019 jsem letěla do Řecka a při zpáteční cestě mi na letišti sdělili, že nemám zaplacené zpáteční zavazadlo, i když bylo. Po dlouhé debatě jsem byla donucena zavazadlo znovu zaplatit s tím, že po návratu vše doložím a částka mi bude vrácena. Zavazadlo jsem měla skutečně hrazeno, uplatnila jsem tedy 17. 7. 2019 reklamovala a vše doložila. Po dotazech e-mailem mi nikdo neodpověděl, psala p. Lažanskému - ombudsmanovi smartwings, bez odpovědi. Na tel. dotaz, jak to s reklamací vypadá, mi bylo odpovězeno, že jsem v pořadí na 4. listu reklamací. Již je to 3,5 roku a stále bez odpovědi. Byla jsem donucena zaplatit 35 euro, na které mám doklad. Na reklamaci je ze zákona 1 měsíc, ale boužel, stále nic. Jsem rozhodnuta se obrátit na ČOI.


Požadované řešení

Požaduje navrácení neoprávněně převzaté částky 35 euro.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2023 08:45, před rokem

Pokud spotřebitelka platila zavazadlo podruhé, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.