Počet nahlášených stížností: | 130 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den.
Call centrum se mnou ukončilo mailem komunikaci s tím, že nemám nárok věc reklamovat.
Popis události:
Na můj dotaz týkající se změny termínu zájezdu CK reagovala:
.......
Dobrý den, pane Marku, Ověřovala jsem Vám možnost změny termínu. Tím, že máte zakoupený dynamický balíček, u kterého už jsou zakoupeny letenky na Vaše jména, by změna termínu znamenala storno zájezdu. Storno k dnešnímu dni činí 18 210 Kč. Jedná se o reálné náklady.
........
Ve všeobecných podmínkách společnosti se píše: Zájezdy z nabídky Fischer Dynamix
2022/2023. Zájezdy je možné měnit pouze za zájezdy z nabídky FISCHER DYNAMIX
a) Změna jména zákazníka: Zákazník a nový zákazník jsou zavázáni společně a nerozdílně k úhradě jakýchkoli dodatečných nákladů, které CKF v souvislosti se změnou v osobě zákazníka vzniknou (zejména může jít o manipulační poplatek CKF a poplatek za změnu letenky).
V textaci je i uvedeno, že CK může chtít jen reálně vynaložené náklady.
Jak je vidět v 1. odstavci mě nebyl nabídnut poplatek za změnu letenky, nýbrž propadnutí zájezdu.
Letenky u Smartwings lze však měnit s pokutou 60 Eur pro fyzické osoby, proto se nedivím, že ve všeobecných podmínkách CK mluví o poplatku za změnu letenky..
....
Díky onemocnění partnerky jsem se tedy musel udělat storno 1 letenky za 10 t. Kč s tím, že mi bude vydána, abych si ji změnil u Smartwings, což se ukázalo, že není možné, protože to může udělat pouze kupující a to je Fischer, který mi tedy neudělá změnu a vrátí bezcennou letenku.
Případně bych chtěl u ČOI nechat prověřit možné klamání spotřebitele s tématem: propadnutí letenky při žádosti o změnu termínu zájezdu vs. možnost její změny s využitím jiného zájezdu Dynamic z nabídky.
Děkuji.
Jiří Marek
na tomto odkazu jsou veškeré informace a destinace (přesný hotel vyprodán): https://www.fischer.cz/vysledky-vyhledavani?ac1=2&d=609&dd=2023-04-18&nn=7&rd=2023-04-25&ssa=1683&to=4312&tt=1
Cílem je letenku u CK využít viz podmínky samotné CK ... tj. vybrat si jiný Dynamic zájezd se zaplacením poplatku za změnu letenky.
|
Tweet |
Podle popisu stížnost se v tomto případě jedná o změnu termínu zájezdu, nikoliv o změnu cestujícího. Změna cestujícího by znamenala, že původního cestujícího nahradí jiný cestující (tedy dojde k postoupení smlouvy) - zájezd by se tedy uskutečnil, pouze by došlo ke změně osob.
V obchodních podmínkách v bodě 7 je uvedeno, že změna druhu dopravy, letecké společnosti, termínu dovolené, místa odletu, nebo cílové destinace je posuzována jako storno a nové přihlášení, tedy CK účtuje storno poplatky dle bodů 5 a 6 těchto podmínek.
Pro stanovení výše stornopoplatků se vychází z ceny zájezdu, dále z počtu dnů mezi odstoupením od smlouvy o zájezdu a počátkem zájezdu, vše při zohlednění skutečných nákladů CK. Skutečně vzniklými náklady se rozumí provozní náklady CK a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a zahraničním dodavatelům služeb.
V tomto případě se domníváme, že podnikatel postupoval v souladu s obchodními podmínkami.
Pokud má spotřebitel podezření, že podnikatel nejednal v souladu s právními předpisy, může se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.