Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 29. 1. 2023 jsem v Alze zakoupil mikrovlnou troubu. Doma jsem zboží otevřel, ale jelikož nefungoval tak jak bylo popsáno v popisu. Zabalil jsem ji a odnesl zpátky na alzu. Když se mi po nějaké době nevrátili peníze, tak jsem začal zjišťovat kde je problém. Na online účtu jsem zjistil, že tu je notifikace: “Kontaktujte nás, pošleme vám zpátky 2 541 Kč Prosím využijte náš kontaktní formulář.”. To je o 478 méně (původní částka 2989). Využil jsem kontaktní formulář abych zjistil kde je problém. Následně mi přišel email s tím, že je zboží poškrábané. Odpověděl jsem, že jsem troubu vyndal z krabice na kuchyňskou linku. Zjistil že se neshoduje s popisem o tom jak má fungovat a zase vrátil. Takže si neuvědomuji, že by mohlo dojít k nějakému poškození / poškrábání. Během toho co jsem troubu vracel, bylo podle mě zboží 100% stejném stavu jako během předání. Bohužel moje chyba je, že jsem zboží vracel přes automat a nemám tedy možnost dokázat zda zboží bylo poškrábání při kontrole Alzy, nebo mnou. Každopádně jsem odpověď Alze, aby mi poslala fotku se škránací. Od té doby Alza nereaguje. Nejde mi tak ani o peníze jako o princip, kde alza chce vidělat na tom, že jim někdo vratí vec do 14 dnů.
Vrácení plné částky, nebo důkazu toho, že po předání toto zboží opravdu vykazovalo tyto známky poškození.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Vaši zprávu a společnosti za vyjádření. Fotografie jsme Vám zaslali na Vaši e-mailovou adresu a prosím Vás tedy o kontrolu, zda-li Vám v pořádku dorazily.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den,
dorazila mi jedna fotografie kde opravdu je vidět malý vlasový škrábanec. Bohužel zde není vidět na čem je, jestli je to opravdu zboží, které jsem vrátil já, nebo něco úplně jiné. Dále se na mě nezlobte, ale jestli ty fotografie patří k té mikrovlnce, jak můžu věřit Vám, že to někdo neudělal u vás při přepravě nebo kontrole… Přiznám se, že párkrát jsem zboží vracel, protože přes internet věci vypadají úplně jinak, nebo jsou neúplné popisky. Vždy jsem vracel zboží člověku, který si hned zboží při převzetí zkontroloval. Teď jsem využil nějaký váš terminál (co už nikdy neudělám) a teď tu řeším to že se záhadným způsobem na zboží objeví vlasové škrábance a můžu za to já.. Omlouvám se, ale to ve mě nevyvolává moc dobrou důvěru k vaší značce.
Chtěl bych se zeptat dtestu na radu, jestli je možnost se nějak proti této nekalé praktice bránit.
Protože jestli ne a Alza nebude mít možnost kontroly zboží během předání. tak už nemám zde důvod nakupovat. Budu to poté brát za uzavřené. Za 500 kč jsem naletěl a budu využívat služeb jinde.
Děkujeme stranám za součinnost.
Spotřebitelům doporučujeme, aby zboží před zabalením řádně zdokumentovali, aby předešli případným problémům. V tomto případě je však otázka, zda by toto poškození šlo na dokumentaci vidět.
Společnost je povinna zboží zkontrolovat bez zbytečného odkladu po převzetí a následně spotřebitele informovat o případných problémech.
S ohledem na domněnku vadnosti, která činí při nákupech od 6. 1. 2023 jeden rok, musí společnost prokázat, že spotřebiteli přišlo zboží v bezvadném stavu. V případě, že se jí toto podaří prokázat, bude spotřebitel povinen dokázat, že zboží v bezvadném stavu také vrátil.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj případu reagovat.
Dobrý den, pane Botko,
po opětovném posouzení Vašeho případu jsme se rozhodli Vaše výhrady uznat a vystavit Vám nový dobropis.
Postaral jsem se o vystavení dobropisu s číslem 3230270953 v hodnotě poplatku za částečné spotřebovaní z dobropisu číslo 3230122780. V součtu Vám tedy za mikrovlnnou troubu SAMSUNG MS23F301TAS/EO vrátíme plnou částku.
O tomtéž jsem Vás již informoval prostřednictvím e-mailu, odeslaného na adresu:Tebotka@gmail.com. Tamtéž Vás prosím také o zaslání čísla bankovního účtu k proplacení financí.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Dobrý den, pane Botko,
po opětovném posouzení Vašeho případu jsme se rozhodli Vaše výhrady uznat a vystavit Vám nový dobropis.
Postaral jsem se o vystavení dobropisu s číslem 3230270953 v hodnotě poplatku za částečné spotřebovaní z dobropisu číslo 3230122780. V součtu Vám tedy za mikrovlnnou troubu SAMSUNG MS23F301TAS/EO vrátíme plnou částku.
O tomtéž jsem Vás již informoval prostřednictvím e-mailu, odeslaného na adresu:Tebotka@gmail.com. Tamtéž Vás prosím také o zaslání čísla bankovního účtu k proplacení financí.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: