Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
Po dodání zboží - kamery do objímky jsem ve lhůtě do 14 dnů vyplnila formulář o vrácení výrobku na webových stránkách společnosti.Po vyplnění mi měli být zaslány informace o vrácení zboží a adresa, kam zboží vrátit. Již několikrát jsem společnost kontaktovala emailem a urgovala zaslání údajů k vrácení. Formulář byl vyplněn 14.2.2023, do této doby nemám potřebné údaje k vrácení zboží a nikdo na mé urgence nereaguje. Děkuji, Pavla Ungrová
Bezpečnostní kamera Bulbcam
Možnost vrácení zboží a následně peněz za zboží.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Na stránkách společnosti se nám podařilo dohledat informaci, že vrácení je možné na adresu HS PLUS d.o.o., P.O. BOX 13, depo Brno 71, 60010.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Na žádost spotřebitelky přeřazujeme stížnost na ni, aby mohla informovat o vývoji případu.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Po zdlouhavé komunikaci s prodejcem ohledně vracení, kdy mi bylo neustále sdělováno, že mé odstoupení od smlouvy neevidují, se mi podařilo zboží vrátit. Peníze mi byly po 2 měsících vráceny, ale vzhledem k nákladům na vrácení a časové náročnosti jsem přišla minimálně o třetinu kupní ceny.