Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
V czc jsem si přes e-shop koupil základní desku kterou jsem doma otevřel asi po pul hodině jsem zjistil že základní deska nemá 2x PCI (nevšiml jsme si toho při objednaní) tak jsme ji zabalil zpátky do krabice a zavezl do czc prodejny že bych chtěl produkt vrátit do 14 dnu bez udaní důvodu ... na prodejně pan od czc desku zkontroloval a zjistil že chybí jako by 3 piny na uložení procesoru.. což překvapilo i mě!) ptal se mě jestli deska byla montována odpověd byla že NE! ptal se na důvod vracení řekl že důvod je že nemá 2xPCI (v ten den když jsme to zjistil jsem si objednal hned jinou základní desku s dvěma PCI sloty v CZC) pán do protokolu napsal Popis závady: Nemá 2 sloty na grafiku, dle zákazníka nepoužito. Pod krytem patice CPU jsou vidět 3 místa, která mají, jak kdyby chybějící pin
po par dnech mi přišlo vyjádřeni od technika s fotkami že deska byla namontována a že jsme si ji poničil sám! (s čim nesouhlasím protože jsem ji nemontoval jen rozdělal)a že uplatní prodávající nárok na náhradu snížení hodnoty zboží, a to ve výši 100% (cena desky 4500 kč)
vůbec se semnou nechtěli o ničem jinem bavit i když jsme jim jasně vysvětlil že jsem desku nepoužil... stoji si za verdiktem že jsme si to poničil sám !
358097 B650M GAMING X AX MB GIGABYTE B650M GAMING X AX, AMD B650 - Socket AM5 SN224250112135
Vrátit peníze
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.