Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Nejedná se o stížnost jako takovou, ale nevím, jaký je další postup. Koupila jsem bundu přes tlačítko, hned po rozbalení bylo jasné, že bunda neodpovídá popisu, potvrdila jsem tlačítkem problém, obdržela jsem kód a bundu poslala zpět. Paní si bundu nevyzvedla a ta se mi vrátila. Jednalo se o to, že bunda byla odeslána na jiné místo, než paní požadovala. Místo jsem ani neznala, použila jsem tlačítko Vinted a obdržela jsem kód. Nyní jsem se s paní domluvila, bundu posílám na adresu, kde si ji vyzvedne. Paní platbu neobdržela a Vinted zřejmě v tomto okamžiku, kdy já posílám bundu na adresu jinou mimo jejich portál nebude vědět, že bunda byla v pořádku vrácena a já obdržím zpět peníze. Můžete mi poradit jak postupovat dál ?
Zimní bunda Nordblanc
Chci vědět, jak postupovat, aby Vinted věděl, že bundu jsem v pořádku vrátila majitelce a vrátil mi zpět peníze.
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme kontaktovat podporu společnosti Vinted s.r.o. ohledně již vráceného zboží a zaslání platby zpět kupujícímu. Kontaktovat společnost je možné přímo v konverzaci s prodávajícím, popř. přes odkaz: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1.
Více informací k dané problematice je možné nalézt zde: https://www.vinted.cz/help/272-jak-vratit-predmet.
Jestliže by společnost zadržovala peněžní prostředky i nadále, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má kupující možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.