Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 12 |
S takovou drzostí a zlotřilostí jsem se za svůj 73letý život ještě nesetkal.
Jak se opovažujete mi vyhrožovat úroky s prodlení za platby na vámi špatně vypočtené zálohy, když mi dlužíte přeplatek 3.082 Kč z faktury č.*** z 3.1.2023, která navíc měla být vystavena již14.9.2022 - zdanitelné plnění má být 13.9.2022 a ne 31.12.2022. Mám vám taky napasovat úroky?
Za elektřinu mi dlužíte 59 Kč z faktury *** ze 4.11.2022, která měla být vystavena 14.9.2022 - zdanitelné plnění má být 13.9.2022 a ne 31.10.2022.
Opakovaně urguji změnu záloh na elektřinu a plyn podle aktuálních cen a předchozí spotřeby, jak jsem uvedl a žádal v poště (email) 16.12.2022 (21:09).
Nejsem úvěrová banka.
Mimoto ceny stále klesají a nemám u vás jistotu vrácení přeplatků - viz historie.
Žádám okamžité storno výzev k zaplacení z 6.3.2023 a omluvu!
Přemysl Durčák
Plyn - Výpočet měs.splátky dle ceníku 15.9.2022 Předpoklad spotřeby 6,2 MWh / rok DPH 0% Zastropená cena 2023 3000 Kč / MWh „ Distribuce Stálý měsíční plat 145,- Kč / měs „ Cena za kapacitu 121334,7x6,2:115:12 545,- Kč / měs „ Celkem 3000 x 6,2 : 12 + 145 + 545 = 2 240 Kč / měs Elektřina -Výpočet měs.splátky dle ceníku 15.9.2022 Předpoklad spotřeby 2,2 MWh / rok Zastropená cena 2023 6 000 Kč / MWh vč.DPH Distribuce Měsíční plat za jistič 1x25 A 49,61 Kč / měs vč.DPH Systémové služby 112,89 Kč / MWh „ Podpora POZE 18,25 Kč / A / měs „ Odchylky 1,21Kč / měs „ Administarce 0,63 Kč / měs „ Poplatek ; 2,89 Kč / měs „ Celkem 2,2 * 6000 + 12*(49,61 + 25*18,23 + 1,21 + 0,63 + 2,89) + 2,2*112,89 = 19 569,44 Kč / rok 1 630,- Kč / měs
Vrácení přeplatků
Změna záloh
|
Tweet |
Je nezbytné rozlišovat mezi navýšením záloh a navýšením ceny. Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.
Spotřebitel může nový výměr záloh reklamovat, došlo-li ze strany dodavatele ke změně ceny fixovaného produktu. V případě, že je nový předpis záloh dle názoru spotřebitele nesprávný, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti AZ Energies s.r.o.: Pardubická 326, 537 01 Chrudim.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.