Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje maminka byla dlouholetý zákazník společnosti FreeSat. Platbu měla nastavenou přes banku a problém nastal až když společnost vyměnila číslo účtu na kterou se měla posílat úhrada. Jelikož maminka trpí alzheimerovou chorobou, tak jsem se o této skutečnosti dozvěděl až po odpojení od služeb.
Záležitost jsem začal okamžitě řešit a to 8.11.2022.
Zde jen chronologicky vypisuji co se dělo.
- 5.10.2022 (splatnost 24.10.2022) - 1. upomínka vymáhání dlužné částky 895 Kč.
- 1.11.2022 odpojení služeb, po zjištění této události jsem záležitost začal aktivně řešit
- 4.11.2022 (splatnost 29.11.2022) - Výpověď smlouvy – konečná faktura - zrušení služeb doplatek dlužné částky 895 + pokuta za nevrácené zařízení + karty 2250 Kč,
- 4.11.2022 - odeslání dlužné částky 895,-
- 8.11.2022 - kontaktování call centrum Freesat (nahrávaný hovor) - domluveno vrácení zařízení + kartu na které je nárokována pokuta 2250 Kč, bylo mi odsouhlaseno, že vrácením zařízení bude celá záležitost vyřešena a pokuta nebude nárokována
- 14.11.2022 (potvrzeno doručení 15.11.2022) - odeslání zařízení + karta na adresu, LICA servis s. r. o., Kostomlátecká 210, 288 02 Nymburk
- 12.1.2023 - Firma M.B.A. Finance s.r.o. oznamuje uzavření dohody o postoupení pohledávky mezi Canal+ provozovatel FreeSat a M.B.A. ve výši 1975,-
- 12.1.2023 - M.B.A. Finance s.r.o. - výzva k zaplacení dluhu 3004,- (1975,- + úrok 38,85,- + 990,- náklady na vymáhání)
- 12.1.2023 - 9.3.2023 - telefonické emailové rozporování dluhu a zasílání informací ohledně uhrazených služeb a potvrzení o vrácení zařízení.
- 9.3.2023 - M.B.A. Finance s.r.o. - výzva k zaplacení dluhu 3054,- (1975,- + úrok 89,00,- + 990,- náklady na vymáhání)
Zaráží mě, že po té co jsem se se společností FreeSat telefonicky domluvil o navrácení jejich zařízení a ukončení celé záležitosti, tak společnost FreeSat postoupila údajný dluh společnosti M.B.A. Finance s.r.o.
O této věci maminku nijak neinformovala.
Když jsem se věc snažil řešit přes kontaktní centrum FreeSat, bylo mi sděleno, že se se mnou nebudou o ničem bavit a žádné informace mi neposkytnou.
Opravdu mne mrzí chování společnosti zvlášť po tak dlouhém smluvním vztahu, který probíhal bez problémů.
Společnost M.B.A. Finance s.r.o. není schopná sdělit o jaký dluh se jedná, částka která je požadována neodpovídá původním částkám na faktuře FreeSat. Dne 9.3. mě telefonicky kontaktovali, dohodli jsme se, že jim pošlu potvrzení o zaplacení za veškeré služby FreeSat. V zápětí mi do mailu dorazí opakovaná výzva k zaplacení, opět bez upřesnění čeho se dluh týká. Přijde mi to jako nefér jednání a zvýšení nátlaku s výhružkou o podání celé věci k soudu.
Číslo zákazníka **, Číslo faktury **, Číslo případu (M.B.A. Finance) **
Chtěl bych vyjádření společnosti FreeSat (Canal+), zajímalo by mne na základě jakých skutečností došli k závěru, že maminka jim něco dluží. Já se domnívám, že veškeré závazky jsou vyrovnány. Dluh na službách byl splacen a zařízení vráceno. Výpověď smlouvy byla zaslána 4.11.2022 a zařízení bylo vráceno 15.11.2022 do stanovené lhůty 15 dní.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (jde-li o společnost, které byla pohledávka postoupena). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucembursku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila). Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.