Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, dne 14.10.2022 jsem uzavřel kupní smlouvu č. ** na straně kupujícího a téhož dne i zaplatil kupní cenu za produkt 4138271 6 SEDACÍ SOUPRAVA PALERMO PRAVÁ ve výši 21 999 Kč. Zboží mělo být dodáno v 2. lednovém týdnu 2023. Již dne 17.10.2022 (3 dny po uzavření KS) nám SCONTO sdělilo, že termín dodání se posunul na 30.1. - 5.2.2023, s čímž jsem souhlasil. Protože v tomto termínu nic dodáno nebylo, sám jsem 5.2.2023 kontaktoval SCONTO, které mi 6.2.2023 sdělilo, zda souhlasím s pozdějším termínem dodání. Protože nebyl uveden "pozdější termín", zdvořile jsem se dotázal, co si prodávající SCONTO představuje pod "pozdějším termínem", abych věděl, s čím "mám event. souhlasit". Sconto neodpovědělo, proto jsem 8.2.2023 urgoval jejich odpověď. Sdělili mi 8.2.2023, že toto řeší se svým dodavatelem, což může trvat několik dní... Znovu jsem urgoval sdělení termínu dodání, opět stejná odpověď z 13.2.2023 - stále to řeší se svým dodavatelem, termín dodávky neznají. 25.2.2023 opět urguji odpověď na dobu dodávky. Opět stejná odpověď ze strany Sconta, zda souhlasím s pozdějším termínem dodávky, aniž by však uvedli konkrétní datum, nebo alespoň řádově nějaký termín. Opět se 27.2.2023 dotazuji na "konkrétní datum", bezúspěšně. 4.3.2023 Sconto sděluje, že jim jejich dodavatel dosud termín nesdělil. S ohledem na průběh "koupě", nabídl jsem dne 4.3.2023 Scontu řešení, že bych si vybral jinou sedací soupravu Timolu XL za cenu, kterou jsem již dne 14.10.2022 (!) zaplatil a dosud mi nedodali žádné zboží, ač tak již měli učinit do 14.ledna 2023. Nabídli mi dne 5.3.2023 tuto sedací soupravu za cenu 42 299 Kč, přičemž v jiném eshopu se v tentýž den tatáž sedací souprava prodávala za cenu 28 999 Kč (http://www.sedacky.net/Sedaci-souprava-Timola-xl-d2202.htm), což jsem jim také sdělil. Dnes 10.3.2023 po nahlédnutí na eshop Sconta jsem zjistil, že sedačka Timola XL se na tomto jejich eshopu prodává za 30 999 Kč, přičemž jejich nabídka pro mě byla dne 6.3.2023 po všech peripetiích a od 14.10.2022 zaplacené ceně o cca 12 000 Kč vyšší.
kupní smlouva č. ** ze dne 14.10.2022 a téhož dne zaplacená kupní cena za produkt 4138271 6 SEDACÍ SOUPRAVA PALERMO PRAVÁ ve výši 21 999 Kč, s dodávkou do 14.1.2023, dosud nedodáno a ani po opakovaných urgencích nesdělený termín dodávky
okamžitá dodávka mnou objednaného zboží produkt 4138271 6 SEDACÍ SOUPRAVA PALERMO PRAVÁ za již zaplacenou kupní cenu ve výši 21 999 Kč,
nebo
dodání jiné sedací soupravy Timola XL pravá, barva šedá za cenu, kterou jsem již dne 14.10.2022 zaplatil
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Pokud by byla sedací souprava dodána, musela by být dodána za původní cenu zboží. Původní cena je totiž pro prodávajícího závazná v případě, že spotřebitel uzavřel kupní smlouvy s touto cenou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
případ byl již vyřešen dodáním a slevou.
J. Hušek, SCONTO Nábytek s.r.o.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.