Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.06.2014 jsem zakoupil tvamomodry oblek v obchode Blazek v Obchodnim centru Letnany. Hned po prvnim pouziti z podsivky saka pustila barva a obarvila mi kosili. Oblek jsem si v rozmezi 3 mesicu na sebe vzal jeste 2x s myslenkou ze kdyz uz se barva jednou uvolnila nebude se to znovu jiz opakovat, ale vse se opakovalo se stejnym vysledkam. Vzhledem k tomu ze ziji dlohodome v zahranici, jsem oblek mohl reklamovat az dne 28.02.2016.
Obleky nosim kazdy den a ani jeden oblek, byt i levnejsi, mi zadne takove problemy nezpusobuje. Nechapu proto vyjadreni znalce u ktereho firma Blazek nechala oblek testovat s vysledkem ze je vse v poradku a oblek mi po mesici vratila.
Nevim co mam dale delat kdyz je oblek nepouzitelny.
artikl:12400214MY Sako, 11400214GN kalhoty, Reklamace c. 52400011
Vymena nepouzitelneho obleku nebo vraceni penez
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady, tedy např. že má ujednané nebo očekávané vlastnosti. Je-li reklamace uplatněna po 6 měsících od převzetí věci a prodávající reklamaci zamítne, je na spotřebiteli, aby prokázal, že věc při převzetí měla vadu. Jako důkazní prostředek k tomu může zvolit znalecký posudek. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat znalce dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.
Pokud by posudek vyšel ve prospěch spotřebitele, měl by spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. Mohl by tedy požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud by to nebylo vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud by se vada týkala pouze součásti věci, mohl by požadovat jen výměnu součásti; nebylo-li by to možné, mohl by odstoupit od smlouvy. Bylo-li by to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména bylo-li by možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu, měl by spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Bylo by možné žádat i přiměřenou slevu.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.