Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podala jsem stížnost na dodávky plynu:
Počátkem listopadu vykazoval náš plynový kotel poruchu, načež jsem zavolala topenáře, aby provedl kontrolu a následnou opravu. Byla zjištěna nemožnost zapálení plamene, tato skutečnost byla způsobena znečištěním, respektive ucpáním, plynové armatury, která po vyčištění zkušeným topenářem opět zajistila bezproblémový provoz vytápění našeho rodinného domu. Bohužel, již po měsíci jsme řešili opět tentýž problém, byla jsem tedy nucena objednat na doporučení technika novou součástku, ale z důvodu komplexní vytíženosti všech dodavatelů byla doručena až těsně před Vánoci! Celé předvánoční období naše rodina trávila v 17 st. Celsia! Takové znečištění součástky po měsíci vytápění budovy je opravdu zcela nehorázné! Fotodokumentaci jsem zaslala v příloze. S takovou problematikou u relativně nového kotle v hodnotě ke 100 tis.Kč jsme se za celých 23 let, co v domě žijeme, nesetkali, nehledě na neplánované vysoké výdaje, které jsme byli nuceni před Vánoci uhradit (opakované návštěvy technika, koupě nové plynové armatury), nyní i nákup filtru aj.. Dle informací technika můžeme po měsíci vytápění opět předpokládat stejnou problematiku..ne-li rovnou kompletní výměnu zařízení! Z médií máme informaci, že je tento problém způsoben dodávkou norského plynu, který má odlišné složení a reaguje s měděným potrubím v kotli, tím se během měsíce opět ucpe a přestane fungovat.
Žádala jsem několikrát o neprodlené řešení záležitosti a kompenzaci škod způsobených dodávkou tohoto plynu.
Byla jsem velmi nepříjemně překvapena nezájmem o nás jako o zákazníka a současně z důvodu dosavadní nulové snahy nalézt společné vyřešení problému, postupuji tuto negativní zkušenost s Gasnetem k vám.
distribuce plynu
vyřešení problému - neustálé znečištění plynového zařízení a tím jeho poruchový chod, kompenzace vzniklých škod
|
Tweet |
Spotřebitel může kvalitu plynu reklamovat dle vyhlášky č. 545/2006 Sb., o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství. Standardem lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu je prověření oprávněnosti reklamace zákazníka na kvalitu plynu a písemné vyrozumění zákazníka o jejím prověření do 60 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace zákazníka provozovateli přepravní nebo distribuční soustavy. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace na kvalitu plynu poskytne provozovatel přepravní nebo distribuční soustavy zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši stanovené vyhláškou č. 545/2006 Sb. v § 6 odst. 3.
Je-li reklamace shledána jako oprávněná, je obsahem písemného vyrozumění i určení způsobu a termínu odstranění příčiny snížené kvality plynu. Lhůta pro odstranění příčiny činí ode dne odeslání písemného vyrozumění
- 15 kalendářních dnů, je-li příčina snížené kvality plynu odstranitelná jednoduchým provozním opatřením;
- 6 měsíců, je-li příčina snížené kvality plynu odstranitelná stavebně-technickým opatřením, k jehož provedení není třeba stavebního povolení podle stavebního zákona, a příčinu snížené kvality plynu nelze odstranit podle bodu výše;
- 24 měsíců, je-li příčina snížené kvality plynu odstranitelná stavebně-technickým opatřením, k jehož provedení je třeba stavebního povolení podle stavebního zákona.
Za nedodržení lhůty pro odstranění příčin snížené kvality plynu poskytne provozovatel přepravní soustavy nebo příslušný provozovatel distribuční soustavy zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši stanovené v § 7 odst. 3 vyhlášky.
Pokud by došlo kvalitou plynu k poškození kotle, mohl by spotřebitel po společnosti žádat náhradu škody, která mu tímto vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost GasNet, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle zaslaného vyjádření se společnost veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků plně zabývá, avšak musí být zaslány přímo na společnost. Své požadavky mohou zákazníci zasílat:
- e-mailem: info@gasnet.cz;
- písemně: GasNet Služby, s.r.o., Tuřanka 1554/115b, 627 00 Brno-Slatina;
- tel.: 555 90 10 10,
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.