Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Zakoupila jsem si u společnosti jízdenku do německého Düsseldorfu, ale kvůli následné změně letu jsem bohužel byla nucena jízdenku stornovat a zakoupit jinde, protože regiojet nenabízel jiný čas odjezdu. Storno bylo provedeno více jak měsíc dopředu a společnost si za něj účtuje 10% z ceny jízdenky, což se mi nezdá fér vůči spotřebiteli a doposud tomu tak nikdy nebylo. Jednalo se pouze o jednu jízdenku, ze které vám strhnou 10% z ceny, ale když potom budete muset stornovat jízdenek více, můžete se vyšplhat na nepěknou částku. Bohužel to ve mně zanechalo opravdu špatný dojem a příště raději zvolím konkurenci.
Zakoupená jízdenka směr Praha - Dusseldorf (18.3.) a následně storno 12.3.
Vrácení peněz, změna storno podmínek
|
Tweet |
Společnost na svých stránkách uvádí, že každá jízdenka má specifické stornovací podmínky. Pokud je v obchodních podmínkách uvedeno, že storno jízdenky bude spojeno s poplatkem, může společnost tento poplatek po spotřebiteli požadovat.
Jediná výjimka by byla v případě odstupování od smlouvy ve lhůtě 14 dní. Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud má spotřebitel podezření, že podnikatel nejednal v souladu s právními předpisy, může se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.