Společnost


Importex Service s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#65420Zboží přišlo vadné, následně neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2023, před rokem

Petra Štulová

Znění stížnosti

Dobrý den,

25.10. jsem z e-shopu Nábytek-XL objednala  Zahradní lavici 170 cm impregnované borové dřevo (https://www.nabytek-xl.cz/zahradni-lavice-170-cm-impregnovane-borove-drevo/), jelikož zboží nebylo odesláno tak rychle, jak bylo uvedeno, kontaktovala jsem e-shop, ať ještě zboží neodesílá, jelikož budu mimo a nikdo nebude schopen zboží převzít. Nakonec jsem zboží vyzvedla až 21.12.2022.

Hned při převzetí zboží na poště se mi vizuálně lavice nepozdávala, doma, při prozkoumání, jsem se akorát utvrdila - dřevo v plastovém obalu bylo zapařené a jevilo známky plísně (?). Ihned jsem kontaktovala e-shop a zaslala jim fotografie. 22.12. mi odpověděli " Vámi zaslané podklady budou předány reklamačnímu oddělení.
O dalším postupu Vás budeme informovat."
3.1. jsem obdržela další e-mail: "z reklamačního oddělení jsme obdrželi zprávu o několika možnostech
řešení Vaší reklamace.
V případě zájmu Vám můžeme nabídnout kompenzační slevu na opravu
svépomocí.
Dále je zde možnost výměny nevyhovujícího produktu za nový.
Bude pro Vás některá z nabízených variant přijatelná, prosím?"

My jsme zkoušeli dřevo lehce vyčistit, ale bezúspěšně. O tom jsem opět informovala e-shop a obdržela jsem e-mail "Z reklamačního oddělení jsem obdržela soupis vlastností dřevěných
produktů, které však nejsou závadné." U toho e-mail mě již začalo mrzet, že jsem zboží nevrátila bez udání důvodu do 14 dní. Nicméně poštovné za zaslání takto těžkého výrobku dosahovalo skoro poloviny ceny lavice. Byla jsem přesvědčena, že chyba je na straně prodejce a ne moje, tudíž jsem z principu nechtěla zboží vracet na vlastní náklady, když už jsem hradila poštovné, aby vůbec zboží přišlo ke mně.

Zaráží mě, že prvně e-shop jakoby "uznal vinu" a nabídl mi 2 možnosti, jak situaci řešit - tj. dostat kompenzační slevu anebo vyměnit výrobek a následně od toho opustili a zaslali mi podklady dřevěných vlastností, které nejsou na závadu.

S několika lidmi jsem se radila, zda lavici smontovat nebo vrátit - nikomu se vzhled dřevěných prken nezdál a jasně mi řekli, ať zboží reklamuji, což jsem udělala.

Z reklamačního oddělení jsem na konci jejich lhůty k posouzení a vyřízení reklamace obdržela zprávu "Po přezkoumání dřevo nevykazuje žádné vady, místy je pouze lehce zbarvené což je u přírodního
materiálu bez povrchové úpravy zcela běžné.
Vaše reklamace byla zamítnuta."

Jelikož budu opět mimo, kontaktovala jsem e-shop, ať zboží zatím neodesílá zpět (to mimochodem budou opět další peníze vynaložené za dopravu).


Mohli byste mi, prosím, poradit, jak bych mohla dále postupovat? Jak se mohu bránit? Bude potřeba donést dřevo k posouzení nějakému specialistovi?

Předem vám děkuji za vaše rady a čas,
Petra

PS: na jejich e-shopu se mi nepodařilo najít údaje jako je IČ, DIČ - níže jsou tedy vypsány údaje, které mám z onoho reklamačního oddělení - nevím, zda se jedná o stejnou firmu atp.


Produkt

https://www.nabytek-xl.cz/zahradni-lavice-170-cm-impregnovane-borove-drevo/ ; kód zboží 315392


Požadované řešení

vrácení peněz za lavici i poštovné


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2023 15:00, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, jak i sám spotřebitel uvedl.

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno vadné zboží, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění dle § 2169 Občanského zákoníku. V daném případě může spotřebitel požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

První reklamace dle popisu byla uznána "na dálku", přičemž výsledkem této reklamace byla přiměřená sleva, kterou spotřebitel přijal. Sleva tedy měla být spotřebiteli poskytnuta.

Druhá reklamace byla následně zamítnuta, je však možné ji rozporovat znaleckým posudkem (viz výše).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 13:56, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 10:56, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.