Společnost


Ateli, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:560
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 112 stížnostech.

#65422Doručení zboží na dobírku,které bylo telefonicky stornováno a je na cestě. Lze nepřebrat zboží na dobírku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.03.2023, před rokem

Vlasta Dvorská

Znění stížnosti

Jde nám zboží, které manžel objednal dle inzerátu zadarmo a druhjá strana ho informovala,že mu přijde jedno balení zdarma a ktomu 2 balení za cca 3000 kč. Než se manžel vzpamatoval tak byl hovor ukončen. Před touto informací bohužel dal adresu. Pak se pokoušel marně několikrát dovolat. Ještě se mu nakonec ze společnosti někdo ozval a manžel vysvětlil, že o zboží za tolik peněz nemá zájem,protože je invalidní důchodce a byl spokojený,že se to vyřešilo. Dneska překvapeně zíral na sms,že zboží je na cestě. Dovolat do společnosti se nelze. Děkuji za radu jak postupovat.


Požadované řešení

rada. Lze beztrestně odmítnout dobírku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2023 14:44, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupení od smlouvy je přitom jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud odstoupení od kupní smlouvy zaslal spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zaslal až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady, případně postupovat dle pokynů prodejce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2023 12:32, před rokem

Vážená paní Dvorská,

bohužel zde nemáme poskytnuty náležitosti, díky nimž bychom mohli objednávku zkontrolovat. Pokud se jednalo o objednávku z naší nákupní galerie, prosíme o zaslání čísla objednávky, abychom mohli situaci prověřit. Případně nás kontaktujte prostřednictvím kontaktního formuláře nebo na zákaznické lince + 420 371 140 216, děkujeme.

S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucka B.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2023 19:34, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
16.4.2023 23:06, před rokem


Vlasta Dvorská

Hodnocení:

Komentář: zboží jsme nepřebrali s tím, že jsme na poště vysvětlili situaci a tak pošta vrátila zásilku zpět. My jsme písemně odstoupili od smlouvy a tuto doporučeně odeslali dodavateli. Zatím je klid a doufám, že to tak i zůstane. Děkujeme za radu a jhsme s popzdravem Dvorští