Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Již 2x mi nebyl stejným stewardem na lince Bohumín - Brno Kr. Pole uznán asistenční pes a byl po mně vyžadován poplatek. V přepravních podmínkách je uvedeno, že se zde zadarmo přepravují asistenční, služební a vodící psi, kam můj pes se svým výcvikem spadá. Pes je vždy řádně označen a byl předložen jak průkaz psa, tak průkaz cvičitele. S žádným jiným stewardem/kou jsem nikdy neměla problém, za což jsem moc ráda. Tento steward se ke mě v obou případech choval arogantně, bylo mi řečeno, že se přepravují jen psi pro zrakově postižené a mého psa označil za toho, který chodí jen potěšit dětičky, čímž znehodnotil a vysmíval se práci, kterou se psem jako dobrovolník vykonavám.
Linka Bohumín - Brno Kr. Pole, 14.3. 2023, odjezd z Ostravy hl. n. 9:44
2x neoprávněně naúčtovaný poplatek oželím, požaduji, aby steward změnil své jednání a nastudoval si, jaké klasifikace asistenčních psů existují, aby v budoucnu nevyhodil z vlaku např. člověka se signalizačním, terapeutickým nebo jinak speciálně cvičeným psem.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V obchodních podmínkách je uvedeno, že v autobuse lze přepravovat vodící a asistenční psy (náležitě označené a s průkazem), doprovázející osobu s průkazem ZTP/P či cvičitele. Cestující je povinen zajistit, že zvíře neznečistí nebo nepoškodí vozidlo či neohrozí ostatní cestující. Vodící a asistenční pes je přepravován zdarma na všech linkách a musí být náležitě označen a vlastnit příslušné dokumenty.
Ve všech vlacích kategorie RJ a R lze přepravovat vodící a asistenční psy (náležitě označené a s průkazem), doprovázející osobu s průkazem ZTP, ZTP/P vydaném v České republice či cvičitele. Tito psi jsou přepravováni bezplatně.
Pokud tedy spotřebitel veškeré doklady předložil, ale poplatek za psa byl i přes to naúčtován, porušila tím společnost svoji smluvní povinnost, přičemž platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit (§ 2913 odst. 1 Občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.