Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Minimálně 15let jsem zákazníkem u společnosti Vodafone, převedla jsem k firmě několik čísel, zřídila si internet. Poslední změna byla provedena v listopadu 2022, kdy jsem přešla od jiného operátora k Vodafonu s tím že dostanu speciální ceny tarifů a mohu si k nim vzít za zvýhodněnou cenu telefony. Nyní po 5 měsících jsem se dočetla že dochází k navýšení cen u tarifů pro mobilní telefony. Takže u 4 čísel mi zvednou cenu.
V tuto chvíli mi nabízejí buď ukončit smlouvu a vrátit zařízení, nebo je doplatit a bez pokuty ukončit smlouvy a nebo přistoupit na jejich podmínky. Má na toto společnost Vodafone nárok, po půl roce od domluvení podmínek tyto měnit. S tím že za měsíc či dva klidně mohou tyto ceny znovu navýšit.
Ponechat podmínky a ceny stejné
|
Tweet |
V tomto případě se jedná o jednostrannou ultimativní změnu smlouvy, při které má spotřebitel možnost volby, zda mlčky akceptuje změnu provedenou společností, či zda se rozhodne závazek předčasně ukončit. Společnost musí o změně podmínek řádně spotřebitele informovat. Tuto situci přitom výslovně připouští § 63b odst. 5 zákona o elektronických komunikacích.
Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dobrý den paní Šmejkalová, v posledních letech prudce vzrostl objem přenesených dat v naší síti a zároveň se zvyšují náklady – ceny energií, zařízení i dalších služeb, které pro naši činnost potřebujeme. Růst nákladů jsme se snažili nepromítat do cen pro naše zákazníky a zavedli jsme různá úsporná opatření ke zvýšení efektivity. Ani to už však bohužel nestačí. A protože nechceme zpomalovat investice do bezpečnosti sítě a výstavby 5G a chceme udržet vysokou kvalitu našich služeb, přistoupili jsme k navýšení cen.
S odkazem na Všeobecné podmínky, bod 3.5 má poskytovatel právo měnit podmínky smlouvy i jakoukoliv její součást (např. ceník). Právo poskytovatele jednostranně změnit Všeobecné podmínky vyplývá ze zákona o elektronických komunikacích.
Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.